בלומברג: מארסק שוקלת לרכוש את האנג'ין ואת HMM

החברה שינתה את האסטרטגיה שלה ולאחר שנטשה את תוכניתה לרכוש אניות חדשות מעוניינת להגדיל את נתח השוק שלה באמצעות השתלטות על חברות ספנות קיימות


11:58 ,28.09.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

סוכנות החדשות בלומברג מדווחת כי חברת מארסק ליין מתעניינת ברכישת אוניות חברת האנג'ין שיפינג שכנראה יועמדו למכירה בעתיד הקרוב, וזאת בשל הבעיות הפיננסיות של החברה. עוד נמסר כי מארסק אף שוקלת רכישת אוניות Hyundai Merchant Marine אשר נמצאת בימים אלו במשא ומתן על תוכנית הבראה מול בעלי החוב שלה. 

 

מבלומברג נמסר כי שתי החברות זקוקות לשותף עם "גב חזק" וככל הנראה רק חברה כמו מארסק ליין, היא חברת הספנות הגדולה בעולם, יכולה להוציא סכומים כאלה על השתלטות חברות הספנות. 

 

כאשר קבוצת מארסק הודיעה על פיצול הקבוצה לשתי חברות שונות בשבוע שעבר הכריז יו"ר הקבוצה, מייקל ראסמוסן, כי החברה החליטה לנטוש את התוכנית לבניית אניות חדשות וכי האסטרטגיה החדשה שלה תתמקד בהשתלטות על חברות ספנות וזאת במטרה שלא להציף את השוק באוניות חדשות. גם מנכ"ל קבוצת מארסק, סורן סקו, אשר גם משמש כמנכ"ל מארסק ליין, ציין כי הוא יבקש להגדיל את נתח השוק של החברה וזאת באמצעות רכישות ומיזוגים. 

 

נציין כי חברת מארסק ליין, אשר הינה חברת הספנות הגדולה בעולם, שולטת ב-15% מנפח הקיבולת של אניות המכולה בעולם. יחד עם זאת, נתח השוק של החברה בנתיבי הסחר הטרנס-פסיפי עומד על 8% בלבד והיא ממוקמת בו במקום השלישי - רכישה של חברת האנג'ין וחברת HMM תכפיל את נתח השוק שלה בנתיבים אלו.