בלגיה: סירת נתב מונעת במימן נכנסת לשירות

סירת הנתב הראשונה בעולם המונעת במימן הגיעה לנמל אוסטנד בבלגיה. המטרה היא להפעיל את סירת הנתב Hydrotug1 באופן מלא באנטוורפן ברבעון הראשון של 2023


12:38 ,31.10.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

הידרוטוג 1, סירת הנתב הראשונה בעולם המונעת במימן, הגיעה לנמל אוסטנד, בלגיה. הגוררת נבנתה במספנות ארמון בנאוויה ספרד, שם הושקה לפעילות ימית ב-16 במאי 2022.

 

לאחר השלמת הגימורים הסופיים, סירת הנתב הגיעה לנמל אוסטנד ביום חמישי שעבר שם תותאם לה מערכת מימן. לאחר ההתקנה והבדיקות, המטרה היא להפעיל את סירת הנתב Hydrotug1 באופן מלא באנטוורפן ברבעון הראשון של 2023. כך פרסמה רשות הנמל של אנטוורפן-ברוז׳.

 

רשות הנמל הוסיפה כי אוסטנד נבחרה מכיוון שהגוררת יכולה להשתמש במתקני תדלוק המימן של של CMB.TECH הנמצאים במקום.

 

ה-Hydrotug 1 מורכבת משני מנועי BeHydro V12 דו-דלק מהירים בינוניים שיכולים לפעול גם על מימן וגם על דלק מסורתי. הסירה יכולה לאחסן 415 ק״ג של מימן דחוס ב-6 משטחים המותקנים על הסיפון ומבטלת פליטה המקבילה ל-350 מכוניות.

 

הנמל הזמין את הגוררת ב-2019 מחברת Compagnie Maritime Belge (CMB) שבסיסה באנטוורפן.

 

סירת ״הידרוטוג 1״ היא חלק מתוכנית ירוקה משולבת עבור צי נמל אנטוורפן-ברוז׳ והמעבר שהרשויות מבצעות לנמל נייטרלי אקלימי עד 2050.

 

נמל אנטוורפן-ברוז׳ רוצה למלא תפקיד מפתח ביבוא, ייצור מקומי, עיבוד ותפוקה של מימן ירוק, אמוניה ומתנול.

 

למחויבות זו יש חשיבות מיוחדת שכן בלגיה מכריזה על עדכון של אסטרטגיית המימן הפדרלית של המדינה. אחת ממטרות האסטרטגיה היא למצב את בלגיה כמרכז יבוא ומעבר באירופה למימן ירוק.