בכירי מגזר הספנות בקריאה משותפת: תנו דד ליין לשימוש בדלקים מאובנים

המנכ״לים של חברות הספנות המובילות בעולם - מארסק, MSC, האפאג לויד, CMA CGM ו-Wallenius Wilhelmsen, פרסמו הצהרה משותפת בוועידת האקלים COP 28 הקוראת לקבוע תאריך סיום לבניית אניות חדשות הפועלות על דלק מאובנים בלבד


10:06 ,04.12.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

המנכ״לים של חברות הספנות המובילות בעולם - מארסק, MSC, האפאג לויד, CMA CGM ו-Wallenius Wilhelmsen, פרסמו הצהרה משותפת בוועידת האקלים COP 28 הקוראת לקבוע תאריך סיום לבניית אניות חדשות הפועלות על דלק מאובנים בלבד, וקוראים לארגון הימי הבינלאומי (IMO) ליצור את התנאים הרגולטוריים להאצת המעבר לדלקים ירוקים.

 

הדרך הריאלית היחידה לעמוד ביעדים החדשים שנקבעו על ידי IMO השנה היא לעבור מדלק מאובנים לירוק בקנה מידה ובקצב, טענו חמשת המנכ״לים בהצהרה משותפת, שזכתה לתמיכתו של עמנואל מקרון, נשיא צרפת בקרב אחרים.

 

ההצהרה המשותפת קוראת להקמת ארבע אבני יסוד רגולטוריות החל מתאריך סיום לבנייה חדשה של כלי שיט המבוססים על דלק מאובנים בלבד וציר זמן סטנדרטי ברור של עוצמת גזי חממה כדי לעורר אמון בהשקעות, הן עבור ספינות חדשות והן עבור תשתית אספקת הדלק הדרושה להאצת המעבר האנרגטי. 

 

חמשת הבכירים קראו גם לאפשרות איגום כלי שיט לעמידה ברגולציה של גזי חממה, כאשר הביצועים של קבוצת כלי שיט יכולים להיחשב במקום של ספינות בודדות בלבד, תוך הבטחת השקעות היכן שהן משיגות את הפחתת גזי החממה הגדולה ביותר ובכך להאיץ את שחרור הפחמן ברחבי הארץ צי עולמי.

 

״האחריות הקולקטיבית שלנו לעתיד בר קיימא ולפרקטיקות נקיות היא חשיבות עליונה״, אמר רולף האבן יאנסן, מנכ״ל האפאג-לויד.

 

״התמיכה של ממשלות ברחבי העולם תהיה מרכיב חיוני להשגת המטרה המשותפת שלנו, ובין המאמצים הללו אנו רוצים לראות סוף לאספקת ספינות שיכולות לפעול רק על דלקים מאובנים״, אמר סורן טופט, מנכ״ל MSC, בעוד מקבילו בוולניוס וילהלםסן, לאסה קריסטופסן, קרא למסגרת רגולטורית גלובלית שתתאים לשאיפה של חמש החברות להניע את ההשקעות הדרושות בקנה מידה עולמי.