בכיר ב-CMA CGM: צופים התכווצות של 15% בנפחים

לטענת סמנכ״ל הכספים של החברה התכווצות של 15% בנפחים תורגש ברבעון השני של השנה, שיהיה ככל הנראה הנקודה הנמוכה ביותר של השנה. החברה קיבלה לאחרונה הלוואה של 1.05 מיליארד יורו


12:32 ,14.06.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

סמנכ״ל הכספים של חברת הספנות הצרפתית CMA CGM מציין כי שרשרת האספקה העולמית לא תחווה שינוי משמעותי לאחר שנגיף הקורונה ירפה מאיתנו. לפחות לא בטווח הקצר.

 

בראיון לעיתונות זרה ציין מישל סיראט, סמנכ״ל הכספים של חברת הספנות השלישית בגודלה בעולם, כי חברת CMA CGM צופה התכווצות של 15% בנפחים המשונעים במהלך הרבעון השני של הנקודה – רבעון שיהיה ככל הנראה הנקודה הנמוכה ביותר של השנה. לאחר מכן, ציין סיראט, הנפחים צריכים להמשיך ולהעלות על פי כל התרחישים.

 

סיראט ציין כי כל מהלך לשינויים בשרשראות האספקה​​עשוי יתגלה כשינוי איטי וכי הלקוחות ימשיכו לקנות סחורות בסין שלאחר המגיפה.

 

נזכיר כי וירוס הקורונה חשף חולשות ברשתות האספקה​​העולמיות בהן הסתמכות כבדה של תעשיית חלקי הרכב על מחוז חוביי בסין, שם התרחשה ההתפרצות הראשונה. סגירת המפעלים שם שלח יצרנים בכל העולם לחפש חלקי רכב, ויצר בלגן בקרב מפעלי ייצור ברחבי העולם.

 

נזכיר כי חברת CMA CGM קיבלה לאחרונה הלוואה בגובה של 1.05 מיליארד יורו אשר 70% מגובה בערבות ממשלת צרפת. הערבות להלוואה הגיעה עם מעט תנאים מלבד התחייבות שלא להוציא דיבידנדים השנה ולשלם לספקים במועד.