בין הרחבת תעלת פנמה לקיצן של אוניות הקירור

רק 28% מתוך הובלת המטען המתכלה בקירור לדרום אמריקה הובל באוניות קירור מסורתיות ב-2013, כשב-2018 הנתון יעמוד על 20% בלבד


12:08 ,12.11.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

כניסה של אוניות מכולה גדולות לשירות בקאריביים לאחר סיום עבודות הרחבת תעלת פנמה יכול אולי לסמן את קיצן של אוניות קירור למטען צובר מתכלה.

 

לא מעט דוברים בוועידה שהתקיימה לאחרונה בקולומביה דיברו על העובדה שהמאבק להמשיך ולשרת את השוק באמריקה הלטינית למטעני צובר מתכלים נכנס לשלב חדש. כך, למשל, מעסיקה כבר המבורג סוד אוניות בעלות קיבולת של 9,200 TEU עם 2,100 פלאגים לקירור, שווה ערך לשמונה אוניות קירור.

 

לפי סגן נשיא המבורג סוד, חברות הספנות יכניסו בחודשים הקרובים לא פחות מ-9,000 TEU לכל קווי הסחר לדרום היבשת, "אוניות שיהיו בכל מקום", לדבריו, לאחר סיום הרחבת תעלת פנמה.

 

ב-2013 הובילו אוניות קירור מסורתיות 28% מתוך 100 מיליון טון של מוצרים מתכלים, נתון שאמור לקטון ל-20% בלבד ב-2018, עם צניחה שנתית של 3% בנתח השוק.

 

בכנס דיבר גם מנהל אזורי של מארסק ליין, שאמר שמחצית מצי הקירור המסורתי הוא אוניות בנות 20 שנה, או למעלה מזה, וכשליש מהצי יישלח לגריטה במהלך חמש השנים הבאות.