בהמלצת חנ״י: Nayam Wings יקבל תמיכה של 3.2 מיליון שקל מרשות החדשנות

הסטארט-אפ הישראלי עוסק בפיתוח טכנולוגיה המאפשרת הפחתה של 20% בתצרוכת הדלק, באמצעות שימוש במפרשיות דינאמיות העשויות מפחמן. מנכ״ל חנ״י, יצחק בלומנטל: ״אנחנו מרחיבים ומקדמים את היקף הפעילות של החברה בתחום החדשנות והקיימות״


10:13 ,06.12.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

חנ״י המליצה על כניסתה של חברת ההזנק, Nayam Wings לתכנית הפיילוטים של רשות החדשנות בחברות ממשלתיות. הסטארט-אפ עוסק בפיתוח טכנולוגיה המאפשרת הפחתה של 20% בתצרוכת הדלק, באמצעות שימוש במפרשיות דינאמיות העשויות מפחמן, המותקנות על גבי אניות משא גדולות ומייצרות אנרגיה מרוח המשפרת את ניצולת טורבינות כלי השיט.

 

לאחר שחנ״י נפגשה עם נציגים מטעם מספר חברות הזנק, החליטה חנ״י להמליץ לרשות החדשנות על חברת Nayam Wings כמועמדת ראויה להצטרפות לתכנית הפיילוטים בשיתוף רשות החברות הממשלתיות. הליך הבחינה והמיון נמשך מספר חודשים ובסיומו הוחלט על ידי רשות החדשנות כי הסטארט-אפ יצורף לתכנית הפיילוטים ויזכה לקבל מימון מטעמה של רשות החדשנות בסכום של כ-3.2 מיליון שקל לטובת השלמת פיתוח המוצר והבדיקות המבוצעות לגביו.

 

חברת Nayam Wings היא אחת מבין ארבעה סטארט-אפים שצפויים להיכנס לתכנית של רשות החדשנות ברשות החברות הממשלתיות. Nayam הוקמה בשנת 2020 על ידי אמנון אשד, סער כרמלי ואבישי פרקר. הטכנולוגיה שהחברה מפתחת עברה בהצלחה שתי בדיקותPOC  (הוכחת היתכנות). התוכנית העסקית של החברה צופה כי המוצר שהיא מפתחת יוכל להגיע לנתח שוק של כ-18% מאוניות המטען בעולם עד לשנת 2030.

 

מנכ״ל חנ״י, יצחק בלומנטל: ״בהתאם למדיניות רשות החברות והיעדים של דירקטוריון החברה, חנ״י נמצאת במגמה של הרחבת פעילותה בתחום החדשנות ובכלל זה פועלת באמצעות המכון הישראלי לחקר הנדסה ימית, אשר מתעתד לשמש כזרוע החדשנות של חנ״י לקידומו של הנושא. לפי המידע שיש בידי חנ״י, הטכנולוגיה שפיתחה חברת NAYAM עולה בקנה אחד עם יעדי הקיימות והאחריות הסביבתית שחנ״י שמה לעצמה כמטרה לקדם, ולכן מצאה לנכון להמליץ על החברה לפרויקט הפיילוטים בחברות הממשלתיות, שמובילה רשות החדשנות, ושמחה על כך שהרשות קיבלה את המלצתה״. 

 

חנ״י פועלת בתחומי החדשנות, באמצעות המכון הישראלי לחקר הנדסה ימית CAMERI בטכניון בחיפה, אשר מתעתד לשמש כזרוע החדשנות של החברה. במסגרת הפעילות של חנ״י בתחום החדשנות, היא הצטרפה לקול קורא שפרסמה רשות החדשנות ופנתה לחברות הזנק שמפתחות מוצר וטכנולוגיה באחד מתחומי העניין הרלוונטיים לחברה: קיימות בתחומי נמלים, תשתיות נמליות פיזיות, סייבר בתחומי נמלים, והפקת אנרגיה מתחדשת במרחב הימי.