ארה״ב: עלייה ״חשודה״ ביבוא מכולות מסין למקסיקו

עם עלייה במספר ה-TEUs שנשלחו מ-73,000 בינואר 2023 ל-117,000 בינואר 2024, האנליסטים של Xeneta מחשיבים כעת את הנתיב הזה לאחד מנתיבי הסחר החזקים ביותר בעולם. טוענים כי מקסיקו הפכה ל״דלת כניסה אחורית״ לארה״ב עבור סחורות שמגיעות במקור מסין


12:21 ,17.03.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

עלייה מדהימה של 60% משנה לשנה ביבוא של שילוח מכולות מסין למקסיקו בינואר 2024 מעוררת חשדות לכך שמקסיקו הפכה ל״דלת כניסה אחורית לארה״ב״, כך לפי חברת Xeneta.

 

עם עלייה במספר ה-TEUs שנשלחו מ-73,000 בינואר 2023 ל-117,000 בינואר 2024, האנליסטים של Xeneta מחשיבים כעת את הנתיב הזה לאחד מנתיבי הסחר החזקים ביותר בעולם.

 

דפוס הצמיחה בשנים האחרונות ראוי לציון באותה מידה. חברת Xeneta מציינת כי נרשמה עלייה של 34.8% במשלוח המכולות בין סין למקסיקו ב-2023, זינוק מאסיבי לעומת הצמיחה הצנועה של 3.5% ב-2022.

 

האנליסט הראשי של Xeneta, פיטר סאנד, מדגיש את המתאם הפוטנציאלי בין מלחמת הסחר המתגברת, הגדלת המכסים על סחורות המיובאות מסין לארה״ב והסחר המשגשג בין סין למקסיקו. ״החוזק בסחר בין סין למקסיקו נבנה במהלך 2023, אבל הנתונים האחרונים עבור ינואר 2024 חושפים עלייה מאסיבית. זה כנראה הסחר שצומח הכי מהר על כדור הארץ כרגע״, אמר.

 

סאנד מציע כי זוהי אסטרטגיית היבואנים לעקוף את המכסים בארה״ב, מכיוון שחלק ניכר מהסחורות המגיעות למקסיקו ימצאו את דרכם לארה״ב. ״בתרחיש היפותטי לחלוטין, אם קצב הצמיחה הזה יימשך, עד שנת 2031 יהיו יותר מכולות מיובאות מסין למקסיקו מאשר החוף המערבי של ארה״ב. זה מדגים את הביקוש החזק להובלה ימית״, אמר סנד.

 

בעוד שנמלי החוף המערבי של מקסיקו מופיעים כחלופה אפשרית לכניסות ישירות לחוף המערבי של ארה״ב, סאנד מזהיר מפני תנודתיות פוטנציאלית בשוק המשלוחים באוקיינוס כאשר ההיקפים ממשיכים לעלות. למעשה, התעריפים ארוכי הטווח עבור שילוח מטענים ימיים מסין לחוף המערבי של מקסיקו השתנו בהשוואה לתעריפים לחוף המערבי של ארה״ב, כאשר התעריפים מתכנסים כמעט לאותה רמה ב-14 במרץ השנה.