ארה״ב מגלה עניין מחודש בתעשיית המספנות

שר הצי האמריקני קרלוס דל טורו נפגש השבוע עם בכירים מתעשיית המספנות בקוריאה, וביקר בשתיים מהמספנות הגדולות והמתקדמות בעולם במטרה שישקיעו בארה״ב. השר דל טורו הדגיש את היתרונות הכלכליים של החייאת תעשיית המספנות בארה״ב


14:26 ,29.02.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

שר הצי האמריקני קרלוס דל טורו נפגש השבוע עם בכירים מתעשיית המספנות בקוריאה, וביקר בשתיים מהמספנות הגדולות והמתקדמות ביותר בעולם מבחינה טכנולוגית. מטרת הביקור הייתה למשוך השקעות קוריאניות במתקני בניית ספינות מסחריות וימית בארצות הברית.

 

השר דל טורו ביקר לראשונה בסיאול, שם נפגש עם סגן יו״ר ומנכ״ל חברת Hanwha, דונג קוואן קים, וסגן יו״ר ומנכ״ל HD יונדאי קיסון צ'ונג. הוא ערך סיור במספנה של יונדאי באולסן עם מר צ'ונג, ומאוחר יותר ביקר באי Geoje, שם הוביל מנכ״ל Hanwha Ocean, Hyek-woong Kwon, סיור במספנה של החברה שלו.

 

״בכל אחת מההתקשרויות האלה הבאתי לשולחן הזדמנות פשוטה אך עמוקה: להשקיע באמריקה״, אמר השר דל טורו. ״שמחתי מאוד על ההתעניינות החזקה שהביעו המנהיגים של כל אחד מבוני הספינות האלה ברמה עולמית בהקמת חברות בנות בארה״ב והשקעה במספנות בארה״ב״.

 

הביקור הוא חלק מיוזמת Statecraft הימית החדשה של דל טורו, שמטרתה להחיות את ארה״ב כמעצמה ימית מקיפה כדי להתמודד עם החתירה האגרסיבית של סין לדומיננטיות עולמית בבניית ספינות. בהכרזה על האסטרטגיה בספטמבר, הוא הציע שהתעשייה הימית של ארה״ב בשלה לשותפויות עם יותר בוני ספינות, הן מבית והן מבעלי ברית קרובים כמו יפן ודרום קוריאה. הטיול גם מתיישב עם האסטרטגיה התעשייתית להגנה הלאומית של הפנטגון, המעודדת רעיונות חדשניים והון סיכון להצערת הבסיס התעשייתי של ארה״ב.

 

במהלך הסיור שלו, דל טורו הכיר בסטטוס של התעשייה העולמית של Hanwha ויונדאי והדגיש את הפוטנציאל של אתרי מספנות רדומים בארה״ב לפתח מחדש כמתקני בנייה דו-שימושיים, מה שתורם למעבר מדלקים מאובנים למקורות אנרגיה ירוקים. הוא גם הדגיש את היתרונות הכלכליים של החייאת תעשיית המספנות בארה״ב, וציין כי היא תיצור משרות אמריקאיות בעלות שכר טוב ותבנה ספינות מתקדמות החיוניות לכלכלה העתידית.