ארגון ה-IMO מבקש סיוע בינלאומי בפינוי אנייה שהוטבעה על ידי החות׳ים

האנייה, שטבעה מול חופי מוקה במרץ בעקבות טיל שנורה על ידי החות׳ים, מהווה סכנה ביטחונית סביבתית וימית משמעותית. האנייה ״רובימאר״ נשאה כ-22,000 טונות של דשן אמוניום פוספט-סולפט, 200 טונות מזוט כבד ו-80 טונות סולר ימי כאשר שקעה במים בעומק של כ-100 מטרים


12:32 ,07.07.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

הארגון הימי הבינלאומי (IMO) פרסם קריאה דחופה לתרומות של ציוד תגובה לדליפת שמן על מנת לתמוך  ברפובליקה של תימן לאחר טביעת אניית הסוחר MV Rubymar. האנייה, שטבעה מול חופי מוקה ב-2 במרץ 2024 בעקבות טיל שנורה על ידי החות׳ים שבועיים קודם לכן, מהווה סכנה ביטחונית סביבתית וימית משמעותית.

 

האנייה ״רובימאר״ נשאה כ-22,000 טונות של דשן אמוניום פוספט-סולפט, 200 טונות מזוט כבד ו-80 טונות סולר ימי כאשר שקעה במים בעומק של כ-100 מטרים. התקרית גרמה לכתם שמן באורך 29 קילומטרים, והחריפה עוד יותר את האיום הסביבתי. נכון לעכשיו, האנייה נותרה שקועה בחלקה באתר טביעתה, כאשר מטען הדלק והדשן שנותר שלה מהווים מפגע סביבתי ניכר, במיוחד ל״איי האניש״ הסמוכים אשר נחשבים לרגישים מבחינה אקולוגית. 

 

הקריאה של ה-IMO לסיוע מדגישה את היעדר ציוד מיוחד לתגובה לדליפת נפט בתוך תימן, הדרוש לניהול דליפה פוטנציאלית מה-Rubymar. הארגון מבקש תרומות מהקהילה הבינלאומית כדי לצמצם את הנזק הסביבתי.