פיטר סאנד, אנלסיט הספנות הראשי של ארגון BIMCO, הוציא הודעה לעיתונות השבוע בה הוא מציין כי ״הספנות העולמית עוצרת את נשימתה בעוד נגיף הקורונה ממשיך להתפשט״. לדבריו סאנד, התפרצותו של וירוס הקורונה, שכונה לאחרונה בשם Covid 19, ממשיך ליצור אי וודאות כלכלית ופיננסית מאסיבית בכל הקשור לסין ולספנות העולמית.
סאנד ציין כי ״הביקושים בסין נהרסים בגלל נגיף הקורונה. הביקוש הנובע מהוצאות צריכה, ייצור החשמל והייצור התעשייתי הולך לאיבוד בכל יום בו חלקים גדולים מסין נותרים בהסגר. ביקושים אלו לא יחזרו בהכרח להיות כפי שהיו ברגע שהנגיף ייעצר״.
לדברי סאנד, ההתפרצות מגיעה בתזמון גרוע במיוחד שכן זוהי תקופה קשה ביותר לתעשיית הספנות, שנאבקת כיום בעלויות הדלק הנוספות שנגרמות כתוצאה מתקנות IMO 2020 והמעבר לדלקים דלי גופרית.
סאנד מדווח על לחץ גובר בשווקי המטען הכללי שכן שווקים אלו נסמכים רבות על הייבוא הסיני, וכמובן על ביטולי הפלגות בקרב חברות הספנות. לדבריו, קיים מחסור חמור בנהגים בתוככי סין ועל פי הנתונים רק כ-30% מהנהגים התייצבו לעבודתם בחלק מהמחוזות בסין. בנתיבי הסחר בין אסיה וצפון אירופה בוטלו עד כה כ-40 הפלגות במהלך שמונת השבועות שלאחר ראש השנה הסיני, זאת לעומת 15 הפלגות שבוטלו בתקופה המקבילה אשתקד.