ג׳יאנלואיג׳י אפונטה, יו״ר ומייסד קבוצת MSC, סיפר בראיון ציבורי שנערך בשבוע שעבר בכנס איטלקי שנערך בעיר צ׳רנוביו כי הוא אינו ״מאוהב״ בסין בשותף עסקי וכי הוא אינו חושש מהפוטנציאל הטמון ביוזמת ״דרך המשי הסינית״ החדשה, הידועה גם כ-Belt and Road Initiative. אפונטה ציין במהלך הראיון כי חששו הגדול ביותר כרגע הינו ההשלכות האפשריות של עלייה חדה במחירי הדלק.
״סין מאוד יהירה וזה לא קל לעשות איתם עסקים״ אמר אפונטה והצטייר כתומך במדיניות ארה״ב וזאת למרות היטלי המכס שהציג לאחרונה נשיא ארה״ב דונלד טראמפ ומלחמת הסחר שפרצה בעקבותיה.
אפונטה הדגיש את נאמנותו לוושינגטון וציין כי ״כאשר ארה״ב החליטה להטיל סנקציות על אירן חברת MSC מיד סגרה את עסקיה מול טהרן. אם רוסיה היתה מחליטה החלטה דומה לא בטוח שהיינו מגיבים באותה דרך״.
אפונטה התייחס ליוזמת ״דרך המשי הסינית החדשה״ כאמור, ואמר כי ״דרך המשי החדשה היא יותר יוזמה אידאולוגית מאשר יוזמה פרקטית. אני לא צופה כי תהיה לה השפעה משמעותית״.
אפונטה התייחס לאינפלציה הגדולה במחירי הדלק ואמר כי ״אם המגמה הזאת תימשך זה יחסל את ההתאוששות הכלכלית של הענף״.
אפונטה גם התייחס לתקנות הרגולציה הימית שאמורות להיכנס לתוקף בינואר 2020 והודה כי החברה עומדת להעביר את ההוצאות הנוספות ללקוחות. ״מדובר בהוצאה עודפת שאנחנו לא יכולים לעמוד בה ואנחנו נעביר אותה ללקוח הסופי החל משנת 2020. בשנת 2019 יהיו היטלי דלק אם מחירי הדלק יעלו, ואם לא אנחנו נעמוד בזה״.