אסתי דיאמנט הלכה לעולמה

אסתי, ממייסדי MSC בישראל ומעמודי התווך של הסוכנות, הלכה בשבוע שעבר לעולמה בגיל 94 לאחר שנים רבות של עשיה ותרומה לספנות העברית בראשית ימיה ועד ימינו אלה


12:42 ,21.08.2022 מאת: מערכת פורט2פורט


אסתי דיאמנט הלכה לעולמה ביום רביעי האחרון כשהיא בגיל 94. סיפור חייה של דיאמנט מלווה את ההסטוריה של מדינת ישראל ואת תולדות הספנות העברית בראשית ימיה ועד לספנות המודרנית בימינו אלו, כשהיא כיהנה כדירקטורית בחברת MSC בישראל, והיתה ממקימי הסוכנות בישראל.

אסתי נולדה בשנת 1927 בברמן שבצפון גרמניה. הוריה העניקו לה את השם גרדה, שלימים, עם עלייתה לארץ, הוחלף לאסתי. את הקשר לעולם הספנות קיבלה אסתי מאביה אמיל שהיה ימאי בצי הגרמני והיא התלוותה לאביה בהפלגותיו הרבות.

בשנת 1936 ועל רקע עליית הנאציזם בגרמניה עלתה אסתי עם משפחתה לארץ והחל מגיל 15 עבדה במחסני הצי הבריטי בארץ, שם שנים אח״כ פגשה את מיקי שלימים הפך לבעלה.

 

בשנת 1992 התבקשה אסתי להקים את הסוכנות של MSC בישראל ולשמש כנציגה של החברה בישראל. וכך, אסתי, ביחד עם בעלה מיקי פעלו ללא ליאות בהקמת הסוכנות שכיום היא מהגדולות בישראל. מיקי הלך לעולמו בשנת 2010 ודני דיאמנט, בנם של אסתי ומיקי, מכהן כיום בתפקיד בכיר בחברה בישראל.

 

לאות הוקרה על פועלה למען חברת MSC הושקה ב- 15 במאי 2006 אניית מכולות חדישה, שהייתה בשעתו הגדולה בעולם, ושנקראה MSC ESTHI על שמה של אסתי דיאמנט. אסתי לקחה חלק בטקס מרגש שנערך בפוסאן, ביחד עם משפחתה הקרובה והנהלת החברה העולמית. על כך אמרה אסתי בריאיון שקיימה עם PORT2PORT: "הרגשתי כמו מלכה ליום אחד", מספרת דיאמנט, "הצעידה על השטיח האדום והתחושה שהוענקה לנו, היו מעל ומעבר לכל ציפייה. התרגשתי מאוד, אבל התאפקתי. זה חלק מהתרבות. רק במקום עצמו, מול כל העוצמה של המספנות והרצינות שבה מתייחסים לכל, ניתן היה להבין את גודל המעמד".

 

נציין כי למשפחת דיאמנט קיים קשר משפחתי עם דור המייסדים של MSC, שכולל את ג'אן-לואיג'י אפונטה, הנשיא והבעלים של MSC ואת רעייתו, רפאלה דיאמנט, שהיא בתו של פנחס, אחיו של מיקי דיאמנט ז״ל.

 

ההלוויה התקיימה ביום חמישי בבית העלמין בקיבוץ עין כרמל. המשפחה יושבת שבעה ברח' ורדיה 8 ,דירה 128, בחיפה. יהא זכרה ברוך