אניית צובר עם צוות של 23 ימאים נחטפה ליד חופי סומליה

ארגון UKMTO פרסם כי הוא קיבל דיווחים מקצין הביטחון של החברה על מספר אנשים חמושים שעלו על הספינה והשתלטו עליה. אניית הצובר מבנגלדש הובילה פחם ממוזמביק לאיחוד האמירויות. החוטפים דורשים כופר כספי תמורת שחרור אנשי הצוות


11:02 ,14.03.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

אניית צובר עם דגל בנגלדש בשם ״עבדאללה״ עם 23 אנשי צוות נתקלה בפיראטים סומלים שעלו על סיפון האנייה כ-600 מייל ימי מזרחית למוגדישו. אניית ה״סופרמקס״ נבנתה ב-2015 ושייכת ל-SR Shipping והינה חלק מקבוצת Kabir Steel Re-Rolling Mills (KSRM) בבנגלדש. האנייה הובילה פחם ממפוטו, מוזמביק, להמריה, איחוד האמירויות.

 

ארגון UKMTO פרסם כי הוא קיבל דיווחים מקצין הביטחון של החברה על מספר אנשים חמושים שעלו על הספינה והשתלטו עליה. ככל הנראה בחטיפה היו מעורבים שתי סירות - אחת קטנה ואחת גדולה יותר. 

 

אחד מבני הערובה, אטיק אולאח חאן - הקצין הראשון של האנייה ״עבדאללה״, הצליח לשלוח הודעת שמע לאשתו. לפי התקשורת בבנגלדש, הפיראטים מקבלים פקודות להרוג את אנשי הצוות בזה אחר זה אם לא ישלמו להם כופר. בהודעה נאמר גם שככל שהפיראטים יקבלו את התשלום מוקדם יותר, כך הם ישחררו את בני הערובה מוקדם יותר.

 

הקצין הראשי גם הצליח לספר בהודעתו כי כל אנשי הצוות נעולים בחדר אחד כשהם מוקפים ב-50 פיראטים ובדרכם לסומליה, במרחק של כיומיים וחצי הפלגה משם.