אניית המפרשים הגדולה בעולם לשינוע מטענים נכנסה לשירות

האנייה Grain de Sail II נמסרה והגיעה לנמל הבית שלה בסן-מאלו, צרפת בסוף נובמבר 2023. בשבוע שעבר נערך טקס ההטבלה של האנייה שמסוגלת לשנע 350 טון בין צרפת וניו יורק בהפלגה של עד 15 יום ללא פליטות פחמן


14:13 ,18.01.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר יותר משנה של ייצור ויותר מחודשיים של הפלגה בים האנייה Grain de Sail II נמסרה והגיעה לנמל הבית שלה בסן-מאלו, צרפת בסוף נובמבר 2023. בשבוע שעבר נערך טקס ההטבלה של האנייה כדי לחגוג את כניסתה האנייה החדשה לצי סירות המטען של החברה הצרפתית ״גריין דה סייל״.

 

אנייה זאת, המופעלת כולה באמצעות רוח, למעט תמרוני נמל, ארוכה יותר מפי שתיים מקודמתה, ומגיעה לאורך של 52 מטרים ומסוגלת לשנע בערך פי עשרה יותר משטחים של סחורה - 290 משטחים אירופיים. 350 טון יוכלו כעת לחצות את האוקיינוס האטלנטי עם אניית מפרשים זו, הגדולה ביותר כיום, עם פליטת  פחמן נמוכה מאוד.

 

מאז נובמבר 2020, גריין דה סייל מפעילה את אניית המפרשים לשינוע מטען הראשונה בעולם שעומדת בתקנות הימיות הבינלאומיות - אנייה באורך 24 מטר ויכולת מטען של 50 טון.

 

האנייה Grain de Sail II, הבנויה כולה מאלומיניום, היא אניית מפרש טהורה הכוללת 1,500 מ״ר של מפרשים וביכולתה לחבר את סן מאלו לניו יורק תוך 15 יום. הודות ליחס המפרש/משקל המאוד נוח שלה, האנייה תגיע למהירויות מסחריות של עד 12 קשר תוך שהיא מאפשרת להפחית את פליטת הפחמן ביותר מ-90% בהשוואה לספינה קונבנציונלית במסע שווה ערך.

 

ספינה זו נועדה לעמוד הן בסטנדרטים התובעניים של שילוח בינלאומי והן בצורך הדחוף בהפחתת פחמן של הובלה. חברת גריין דה סייל משתדלת לעשות כל מה שניתן על מנת למנוע פליטות פחמן על כלי השיט שלה. 

 

השלבים הבאים עבור Grain de Sail II כוללים התקנת המפרשים וביצוע ניסויים ימיים כדי להפוך את הספינה לאמינה יותר. בנוסף, החברה תכשיר את המלחים לפני שתצא למסע המסחרי הראשון של Grain de Sail II בתחילת מרץ - פעילות אשר תשרת את הקו לניו יורק.

 

Loïc Briand, שותף ומנהל של Grain de Sail Shipping: האנייה Grain de Sail II היא תוצאה של אלפי שעות עבודה ושיאו של תהליך מורכב המשתרע מבריטני ועד וייטנאם. זהו כלי שיט בעל ביצועים גבוהים שתוכנן על ידי מלחים ומשלב באופן מלא את הניסיון שנרכש עם Grain de Sail I. סירת מטען זו, ייחודית בעולם, תבטיח את בטיחות הסחורה, את נוחות המלחים שלנו ותשמור על הסביבה״. 

 

נציין כי החברה השיקה לאחרונה קו ספנות חדש באניית מפרש בין Saint-Malo בצרפת לסאות׳המפטון בבריטניה.