חברות הספנות צפויות להפסיד למעלה מ- 300 מליוני דולרים בסחר הטרנספאסיפי בשנת 2011, לאור הנפילה בגובה דמי ההובלה והירידה בביקושים. כך עפ"י סוכנות האנליסטים הצרפתית אלפליינר.
באלפליינר מעריכים כי הביקוש להובלה ירד השנה, במקרה הטוב, באחוז אחד בהשוואה לשנת 2010. זאת לעומת התחזיות הקודמות של חברות הספנות לפיהן ב- 2011 יחול גידול בביקושים בכ- 7-8 אחוזים.
בסוכנות מציינים כי הנסיונות של חברות הספנות להחיל היטלי שיא עונה נכשלו לחלוטין ונכון להיום מחירי הספוט להובלה ימית נמוכים בכ- 36% בהשוואה לתקופה הקבילה אשתקד. באלפליינר טוענים כי אמנם חברות הספנות החלו, לדבריהם, סוף סוף לצמצם את היצע נפח הקיבולת, אך צעד זה, שנועד להתמודד אל מול הירידה החדה בדמי ההובלה, בא באיחור.
עוד ציינו כי ארבע קוי שירות מרכזיים בסחר מזרח רחוק-ארה"ב יושבתו בחודשיים הקרובים ובכך יצומצם ההיצע בכ- 17-20 אלף TEU, המהווים 6% מסך הקיבולת בסחר זה. צעד זה בא, לטענתם, כתוספת להסטת שבעה קוי שירות נוספים בסחר זה, מאז חודש אפריל השנה ועתה התפוסה באניות, העומדת על כ- 90%, צפוייה לרדת עד לסוף שנה זו, למרות הכל.
באלפליינר משוכנעים כי המגמה חייבת להימשך וקיים צורך להסיט קוי שירות נוספים בסחר זה, לאזורי סחר אחרים, על מנת לשקם את רמת דמי ההובלה.
הלחץ על מובילים ימיים קטנים להעתיק את הנוכחות שלהם בסחר הטרנספסיפי לאזורי סחר אחרים צפוי לגבור, מעריכים באלפליינר. לטענתם, התחרות באזור סחר זה היתה השנה חריפה במיוחד לאור הירידה בביקושים להובלה, כמו גם כניסתם של מובילים ימיים חדשים לאזור סחר זה והגדלת נפח הקיבולת המוצע.