לדברי אלפליינר, גישת הצמיחה האגרסיבית של MSC תביא אותה להיות חברת הספנות הגדולה בעולם ב-2017, תוך שהיא חולפת על פני מארסק.
כחלק מגישה זו, ביצעה החברה הזמנות של שש אוניות בעלות קיבולת של 19 אלף TEU האחת, מה שמביא את צבר ההזמנות שלה ללמעלה מ-610 אלף TEU. זאת בעוד מארסק לא הזמינה אוניות חדשות מזה שלוש שנים.
בנוסף יש ל-MSC התחייבויות ל-34 אוניות מסוג neo-panamax, בעלות קיבולת של 8,800-9,400 TEU, שאמורות להימסר בין 2015-2016, ויביא את סך הקיבולת של MSC ל-2.3-3 מיליון TEU בסוף 2016. זאת בהשוואה לקיבולת של 2.77 מיליון TEU לצי של מארסק.