אלפליינר: 8.5% מהקיבולת הגלובלית עמדה בסוף 2015

המשך הצטיידות חברות הספנות באוניות מכולה אולטרא-גדולות (24% מצבר ההזמנות הגלובלי), לעומת שליחה של רק 213 אלף TEU לגריטה, תמשיך להעיק על מחירי ההובלה


12:34 ,11.01.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

במהלך 2015 הזמינו חברות הספנות 60 אוניות בעלות קיבולת שנעה בין 18-22 אלף TEU.

 

לדברי אנאליסטים ימיים של אלפליינר, היחלשות הכלכלה הגלובלית לא הרתיעה את חברות הספנות, שהמשיכו להגדיל את הקיבולת הגלובלית עם אוניות מכולה אולטרא-גדולות (ULCV), המהוות כיום 24% מצבר ההזמנות הגלובלי.

 

המלחמה הנמשכת בין ארבע בריתות הספנות הגדולות, מזהירים באלפליינר, לנסות ולהפחית את מחיר היחידה על ידי הגדלת הקיבולת, תגביר בשנים הקרובות את הלחץ המתמשך על ההובלה הימית בגלל עודף הקיבולת.

 

בנוסף ל-ULCV, חברות הספנות הזמינו ב-2015 גם 52 אוניות בעלות קיבולת של 10-13 אלף TEU, שיוכלו לעבור בתעלת פנמה לאחר סיום עבודות ההרחבה. הכנסה של 214 אוניות חדשות בשנה שעברה, עם סך קיבולת של 1.72 מיליון TEU, תרמה לגידול של 8.5% בקיבולת הגלובלית, שעמדה, נכון לסוף השנה, על 19.94 מיליון TEU.

 

הגדלת הקיבולת, לעומת שליחה של רק 93 אוניות עם סך קיבולת של 213 אלף TEU לגריטה, גרמה גם להורדת מחירי החכירה. הלחץ המוגבר לא הותיר לבעלי האוניות ברירה, אלא להעמיד אוניות במהלך השנה עם סך קיבולת של 1.36 מיליון TEU, המהווים 6.8% מהצי הגלובלי.

 

המסקנה של האנאליסטים היא בלתי נמנעת: אי אפשר בתקופה זו לראות את האור בקצה המנהרה עבור ההובלה הקווית.