איראן מאשרת: מכלית הנפט שנעלמה במפרץ הפרסי בשליטתנו

לדברי משרד החוץ בטהרן המכלית נקלעה למצוקה בגלל תקלה טכנית בתוך ולאחר ששלחה בקשה לסיוע התקרבו אליה אנשי חיל הים האיראני ונעזרו באניית גרר כדי לגרור אותה למים הטריטוריאליים האיראניים לצורך ביצוע התיקונים


12:20 ,17.07.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

שעות אחרי שאבד הקשר עם מכלית נפט במפרץ הפרסי, ובצל איומי טהרן לנקום על מעצר המכלית בגיברלטר הודיע אמש משרד החוץ בטהרן כי כלי שיט של חיל הים האיראני נחלצו לעזרת ״מכלית נפט זרה״ במפרץ הפרסי שסבלה מתקלה ונזקקה לתיקונים.

 

לדברי משרד החוץ בטהרן המכלית נקלעה למצוקה בגלל תקלה טכנית בתוך המפרץ הפרסי, וכי אחרי שהיא שלחה בקשה לסיוע התקרבו אליה אנשי חיל הים האיראני ונעזרו באניית גרר כדי לגרור אותה למים הטריטוריאליים האיראניים לצורך ביצוע התיקונים הדרושים. ״נענינו לקריאת מצוקה ממכלית נפט זרה. המכלית נגררה למים האיראניים במטרה לטפל בתקלה״.

 

המכלית שנעלמה היא המכלית RIAH הנושאת את דגל פנמה. המכלית שטה בדרך כלל בנתיב מדובאי לחוף המערבי של איחוד האמירויות, ומשם היא עוברת דרך מצרי הורמוז בדרך לחוף המזרחי של האמירויות.

 

היעלמות המכלית במפרץ הפרסי עוררה עניין בעולם בשל הבטחת המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי שארצו תנקום על מעצר מכלית הנפט בגיברלטר לפני כשבועיים - מכלית שנשאה נפט איראני בדרך לסוריה. נזכיר כי בשבוע שעבר, כפעולת תגמול, ניסו אנשי משמרות המהפכה של איראן להשתלט על מכלית בריטית במפרץ וכשלו.