איגוד DCSA פרסם סטנדרטים לשטר מטען אלקטרוני

המהדורה הראשונה של יוזמת ה- eDocumentation של DCSA קובעת סטנדרטים עבור נתונים ותהליכים להכנת שטר מטען אלקטרוני והגשתו. החל מינואר יוכל כל גוף לבדוק התאמתו לתקן האלקטרוני


14:35 ,27.12.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד Digital Container Shipping Association (DCSA), קבוצה ניטרלית, ללא כוונת רווח, שהוקמה במטרה לקדם את הדיגיטליזציה של תקני הטכנולוגיה למשלוח מכולות, בשיתוף עם תשע חברות ספנות החברות בה, פרסמה לאחרונה נתונים ותקני תהליכים עבור הגשת הוראות משלוח והוצאת שטר המטען (B / L). תקני DCSA B / L מותאמים למודל נתוני התייחסות לתעבורה רב-מודאלית של UN / CEFACT (המרכז של האו״ם להנחיית סחר ועסקים אלקטרוניים) כדי להבטיח מסגרת תעשייתית גלובלית שמאיצה את הדיגיטליזציה באמצעות מאמץ תעשייתי אחיד.

 

זהו הפרסום הראשון של יוזמת DCSA eDocumentation המתוכננת לפי תכנית רב-שנתית שתספק סטנדרטים המאפשרים דיגיטציה של תיעוד משלוח מכולות מקצה לקצה – תהליך שיחל בשטר מטען אלקטרוני. באמצעות יוזמה זו, DCSA שואפת לאפשר קבלה ואימוץ של שטר מטען אלקטרוני (eBL) על ידי הרגולטורים, הבנקים והמבטחים ולאחד תקשורת בין ארגונים אלה לבין לקוחות, ספקים וכל בעלי העניין האחרים המעורבים בעסקה.

 

ניתן ליישם באופן מיידי את תקן DCSA לשטר מטען כדי לייעל וליישר נתונים ותהליכי B / L מבוססי נייר. המהדורות הבאות של יוזמת ה- eDocumentation של DCSA יכללו נתונים וסטנדרטים של תהליכים לביצוע: בקשת הזמנה ואישור, הודעת הגעה ושחרור המשלוח.

 

תקן eBL הוא התקן הראשון של DCSA הזכאי להסמכה עצמית במסגרת תכנית ציות DCSA חדשה, שתפורסם בינואר 2021. כל ארגון שמיישם את תקן eBL עשוי להוכיח התאמתו  באמצעות מילוי רשימת ביקורת להסמכה עצמית (SCC). בחודש ינואר הקרוב, מבחן ההסמכה העצמי, ה- SCC, יהיה זמין באתר DCSA יחד עם מדריך להסמכה עצמית המספק פרטים נוספים על תכנית הציות של DCSA והליך ההסמכה העצמית. הסמכה עצמית לתקנים אחרים של DCSA תוצג בחודשים שלאחר מכן.