בכוונת מארסק ליין להזמין אוניות חדשות בפעם הראשונה מזה ארבע שנים.
מנכ"ל קבוצת איי פי מולר מארסק נילס אנדרסן מסר לאחרונה שחברת הספנות הדנית מתכוונת למקד את תשומת הלב ברכישה של אוניות מכולה קטנות יותר מאשר רכשה בעבר.
"ככל שמחיר הדלק יורד, כך עולים היתרונות של האוניות הגדולות", אמר, "אנו לא עורכים תוכניות לטווח הארוך שמתבססות על מחיר הדלק כיום, אולם אנו בוחנים את ההשפעה שתהיה למחיר הדלק הנמוך יחסית על גודל האוניות שלנו".
אנדרסן אמר עוד, שמארסק ליין חייבת להזמין אוניות חדשות, שיימסרו לידיה עד 2017, במידה וברצונה להמשיך ולצמוח לפי תנאי השוק. בכדי לשמור על נתח השוק שלה כמובילה, חייבת מארסק שבין השנים 2017-2019 תהיה לאוניות החדשות שלה סך קיבולת של 425 אלף TEU, או 23 אוניות מדגם טריפל אי.
אנדרסן הוסיף, שמארסק עשויה להזמין אוניות נוספות מדגם טריפל אי, אבל שאף אחד לא יצפה להזמנות של 20 או 30 אוניות חדשות כאלה השנה.
מוקדם יותר השנה מסרה מארסק ליין, שהרווח התפעולי של ברבעון האחרון של 2014 לאחר תשלומי מס יותר מהכפיל את עצמו ועמד על 655 מיליון דולר, בעוד והחברה רשמה עלייה של 6.8% בהובלה ימית – מה שמעמיד את נתח השוק הגלובלי שלה על 15.7% - במקביל להתרחבות שוק של 6%.
השנה צפויה מארסק ליין להשקיע 3 מיליארד דולר, כמו גם בכל שנה עד 2019, על אוניות חדשות. בארבעת החודשים הקרובים תקבל החברה את חמש האוניות האחרונות שהזמינה מתוך סדרה של 20 טריפל אי.