אוניית חיל הים הדני חילצה בני ערובה מידי פיראטים

הפעילות במפרץ עדן התבצעה לאחר שאוניית הפיראטים לא שעתה לקריאות לעצור וליריות אזהרה. צוות הספינה הורכב מאיראנים ומפקיסטנים שנחטפו. שניים מהם נהרגו במהלך ההשתלטות


00:00 ,04.03.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

תקרית יוצאת דופן אירעה בסוף השבוע האחרון, במהלך התערבותה של אוניית חיל הים של דנמרק להציל מלחי אונייה איראנית, שנלקחו בני ערובה על ידי פיראטים סומלים במפרץ עדן.

על פי הדיווחים, צוות של אוניית חיל הים הדני Absalon, המפטרלת במפרץ עדן במסגרת הכוח הבינלאומי להגנה מפני פיראטים, עקב במשך מספר ימים אחר אוניית אם, המשמשת את הפיראטים בדרכה לחוף הסומלי.

לאחר שאוניית הפיראטים לא שעתה לקריאות לעצור והתעלמה מיריות אזהרה, ירתה עליה האונייה הדנית. לאחר עצירתה התברר שעל סיפונה היו, בנוסף לפיראטים, גם 16 חברי צוות של אונייה שנחטפה, כששניים מהם פצועים באורך קשה כתוצאה מן הירי. לרופא שבדק אותם לא נותר אלא לקבוע את מותם מאוחר יותר. אנשי הצוות הדנים עצרו 17 איש החשודים בפעילות פיראטית.

דובר מטעם חיל הים הדני מסר שצוות האונייה הפיראטים הורכב כולו מאזרחי איראן ופקיסטן, והפיראטים השתמשו בהם כעבדים, מכיוון שלא ידעו כצד לנווט את האונייה.

בתוך כך, חצתה אתמול (שבת) משחתת של חיל הים של ארצות הברית, USS Taylor, את תעלת סואץ, במסגרת השיירה מהים התיכון לים האדום, בדרכה להצטרף לכוחות הבינלאומיים הפועלים במלחמה בפיראטים במפרץ עדן ומול חופי סומליה.

המשחתת, שמשקלה מגיע לכדי 29 אלף טון, לוותה על פי הנוהל על ידי גוררת של רשות תעלת סואץ, וחצתה את התעלה ב-14 שעות.

על פי נתוני הכוח הבינלאומי המאבטח את נתיבי המים במפרץ עדן, חלה ירידה במתקפות הפיראטים הסומלים על אוניות הסחר באזור, עם 21 התקפות ב-2011. בסך הכל מחזיקים פיראטים הסומלים ב-20 אוניות וב-420 אנשי צוות כבני ערובה.