אוניות חיל הים האיראני בתעלת סואץ הצדיעו למהפכה במצרים

בדרך חזרתן של אוניות חיל הים האיראני מנמל לטקיה שבסוריה לבסיסן, בעת שחצו את התעלה, עצרו והצדיעו לחללי המהפכה במצרים והערכה לצבא שלא התעמתו עם המפגינים וצידדו בהם


00:00 ,06.03.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

הצעירים המובילים את המהפכה במצרים קיבלו תמיכה ממקור בלתי צפוי. שתי אוניות חיל הים האיראני אשר חצו את התעלה ביום חמישי שעבר מהים התיכון לים האדום בדרכן מנמל לטקיה בסוריה לבסיסן, עצרו במהלך חציית התעלה והצדיעו לחללי המהפכה במצרים.

ראש משרד האינטרסים האיראני בקהיר, מג'תבי אמאני, מסר כי צוותי שתי האוניות הצדיעו גם בהערכה לצבא המצרי אשר לא נכנס לעימות עם המפגינים ועמד לצידם.

במקביל, מסר מפקד חיל הים האיראני, האדמירל חביבאללה סיארי, כי הפריגאטה Alvand במשקל 1,500 טון הנושאת טילי טורפדו וטילים נגד אוניות, ואוניית הסיוע Kharg במשקל 33 אלף טון ועל סיפונה 250 מלחים ושלושה מסוקים, חצו את תעלת סואץ ביום חמישי בחזרה לים האדום לאחר שהשלימו את משימתן בים התיכון.

לדבריו, חציית התעלה ארכה 10 עד 12 שעות. אוניות חיל הים האיראני חצו את תעלת סואץ מים סוף ב-22.2 והשלימו שהות בת שבוע בנמל לטקיה בסוריה, וזאת בפעם הראשונה מאז המהפכה האסלאמית באיראן בשנת 1979.