אוניות Tanker Pacific פקדו מספר פעמים נמלים איראנים

פרשת הקשר לכאורה בין האחים עופר לאיראן נמשכת. על פי פרסומים בתקשורת היום, מספר מכליות של Tanker Pacific עגנו בנמלים באיראן בין השנים 2004-2010


00:00 ,29.05.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

פרשת הקשר לכאורה בין האחים עופר לאיראן נמשכת. על פי דיווחים בעיתונות הכלכלית בישראל היום, שיתוף הפעולה בין החברה הזרה מסינגפור Tanker Pacific לבין האחים עופר לא נקשר, עפ"י אותם דיווחים, רק במכירת המכלית MT Raffles Park לסחר עם איראן, אלא בפרסומים אלה נטען כי מספר מכליות של Tanker Pacific ביקרו בנמלים באיראן בעשור האחרון.

נזכיר כי, הממשל האמריקאי הטיל סנקציות בעקבות מה שנטען על ידם כשיתוף פעולה בין חברת הספנות של האחים עופר ושתי חברות ספנות בסינגפור ומונקו שסיפקו שירותי ספנות בשווי 8.65 מיליון דולר ל-IRISL - חברת הספנות האיראנית ומכרו לה את המכלית MT Raffles Park.

הסנקציות שהוטלו כוללים איסור על קבלת מימון מהבנק לייצוא וייבוא בארה"ב, איסור קבלת הלוואות העולות על עשרה מיליון דולר ממוסדות פיננסיים בארה"ב ואיסור קבלת רישיונות יצוא בארה"ב.

עוד עולה מפרסומים אלה כי, אוניות Tanker Pacific פקדו את הנמל מספר פעמים בשנים 2004-2010, בעת שישראל דרשה שארה"ב תטיל סנקציות על מסחר עם איראן וכן לאחר שארה"ב הודיעה כי תטיל סנקציות חמורות נגד כל חברה שתגלה מעורבות כשלהי בסחר עם איראן.

דובר קבוצת האחים עופר בישראל מסר בתגובה: "אנו מעולם לא מכרנו אוניות לאיראן". הדובר הדגיש ואמר כי "הגורמים הרשמיים והמוסמכים של מדינת ישראל יאשרו את דברנו במלואם".

בנוגע לנקטית הסנקציות כנגדם וחקירת מכירתה של האוניה MT Raffles Park, מסרו ב- Tanker Pacificכי, החברה תנקוט בכל האמצעים בכדי שאירוע דומה לא יחזור על עצמו. כמו כן, מסרו כי, בעת המכירה החברה עשתה כל ביכולתה לבדוק כי העסקה ראויה ולא היתה כל אינדיקציה לכך שכלי השיט יגיע בסופו של דבר לאיראן.

בתוך כך, הודיע היום בכיר בממשל האיראני כי איראן אינה מקיימת קשרים עסקיים עם "חברות ציוניות". כך עולה מפרסום היום בעיתון "טהרן טיימס".