MSC קוראת תיגר על עליונות מארסק בקווי הסחר אסיה-אירופה

בשבוע שעבר קיבלה החברה את אוניית המכולה ה-43 במספר שלה, שהיא בעלת קיבולת של 11,500 TEU או יותר, בהשוואה ל-21 אוניות של מארסק


00:00 ,28.02.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

ענקית הספנות MSC מתכוונת להגדיל משמעותית את נתח ההובלה הימית שלה בקווי הסחר אסיה-אירופה ב-2012 על חשבון החברה המובילה מארסק.

בשבוע שעבר קיבלהMSC  את האונייה ה-43 במספר שלה בעלת קיבולת של 11,500TEU. הדבר מאפשר למוביל הימי השני בגודלו בעולם להחזיק, בפעם הראשונה, בצי אוניות בעלות קיבולת של 11,500-14,000 TEU בכל אחד מארבעת קווי הסחר המזרח הרחוק-אירופה-המזרח התיכון.

לדברי אנאליסטים, החברה שבסיסה בג'נבה מחזיקה ביתרון על פני מארסק, מכיוון שעם קבלת האונייה החדשה בבעלותה כיום 43 אוניות בעלות קיבולת של מעל ל-11,500 TEU, לעומת 21 אוניות 'בלבד' בעלות קיבולת של 11,500TEU שבבעלות מארסק.

הרווח בין MSC לבין מארסק יילך ויגדל במהלך השנה, לאחר ש-MSC  אמורה לקבל אוניות מכולה נוספות בעלות קיבולת גבוהה, שיעלו את סך הצי שלה ל-56 אוניות בעלות קיבולת של 11,500-14,000 TEU בסוף השנה. מתוך אלה, 52 אוניות הן בעלות קיבולת גבוהה יותר מ-12,500 TEU.

מהעבר השני, מארסק אינה אמורה לקבל אוניות מכולה חדשות בסדר גודל דומה במהלך 2012. אוניית העל החדשה, הטריפל E, בעלת קיבולת של 18,000 TEUאינה אמורה להימסר לפני תחילת 2013.

בשבוע שעבר אישרה מארסק את כוונתה להילחם על נתח השוק אסיה-אירופה. זאת למרות הודעתה על קיצוץ בן 9% בנפח הפעילות שלה, דרך הפעלת הסכם שיתוף אוניות עם המוביל הצרפתי CMA CGM, בניסיון להחזיר רווחיות לקווי השירות של החברה.

"נגן על נתח השוק שלנו בכל מחיר, בה בשעה שנמקד את מאמצינו בגדילה עם השוק ובהחזרת הרווחיות" , נמסר בהודעה של המוביל הדני, שמחזיק, על פי ההערכות, ב-18% מקווי החסר אסיה-אירופה.