MSC Cruises עוברת לשימוש במכולות חכמות לשמירה על טריות המזון

המכולות החכמות יאפשרו ניטור בזמן אמת של תנאי סביבה מדויקים בלב ים ושמירה אופטימלית על טריות המזון. כל אחת מאניות הצי של החברה נושאת בממוצע בהפלגת קרוז של 7 לילות 22,500 ק״ג של פירות טריים, 20,000 ק״ג של ירקות טריים ו-5,400 ק״ג של דגים


08:59 ,19.08.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת MSC Cruises וחברת Explora Journeys משתפות פעולה עם חברת האם MSC על מנת להשתמש במכולות חכמות ולהבטיח את המזון הטרי ביותר לאורחים לאחר האספקה מהמחסן.

 

כל מכולה חכמה מצוידת במכשירים עם חיבור לאינטרנט, המאפשרים איסוף נתונים בזמן אמת כגון מיקום, טמפרטורה ולחות. הבקרה נעשית מרחוק 24 שעות ביממה ממרכז שירות הלקוחות המרכזי באנטוורפן, בלגיה. כאשר נוצרת בעיה בשרשרת האספקה במהלך הובלת הסחורה ביבשה או בים, מופעלת התראה לספק שיכול לפתור אותה מהיכן שהוא נמצא. כך ניתן להבטיח שמוצרי מזון הזקוקים לסביבה מדויקת לשמירה על טריותם יוכלו להגיע ליעדם.


המכולות החכמות מועילות במיוחד לסחורות קפואות ומקוררות כגון בשר, פירות ים ומוצרי חלב. MSC Cruises ו- Explora Journeys רוכשות את רוב המזון שלהן (כ-96%) באופן מקומי - אך במקרה של מוצר שאינו זמין, הסחורה מועברת לאניות ממחסנים ברחבי העולם.

 

בשנת 2023 MSC Cruises השתמשה במכולות חכמות מהמחסן הצפוני בגנואה שבאיטליה, וראתה שיפור ברמת איכות המזון בהשוואה ל-2022, בה השתמשה החברה באמצעים מסורתיים להובלת מזון ביבשה ובים. 

 

היקף פעילות אספקת המזון הכוללת הוא משמעותי: מדי שנה צי האוניות של MSC Cruises מספק לאורחיו 5,500 מוצרי מזון ושתייה שונים, בהם 32 מיליון ביצים, 6 מיליון ליטר חלב, 170,000 צדפות, 2 מיליון עגבניות, 900,000 ק״ג תפוחים ו-800,000 ק״ג לימונים. כל אחת מאניות הצי של החברה נושאת בממוצע בהפלגת קרוז של 7 לילות 22,500 ק״ג של פירות טריים, 20,000 ק״ג של ירקות טריים ו-5,400 ק״ג של דגים.

 

פאולו ראיה, מנהל הרכש והלוגיסטיקה ב-MSC: ״השימוש במכולות חכמות משפר באופן משמעותי את איכות אספקת המזון, במיוחד בשווקים שבהם קיים אתגר להשיג ולרכוש את כל המוצרים באופן מקומי. לדוגמה, עבור האניות שלנו במזרח התיכון הייצור המקומי מוגבל, וחלק מהסחורות נדרשות לעבור תהליך הובלה של מספר שבועות בדרכן מהמחסן לאנייה. יתרון משמעותי נוסף במכולות חכמות היא היכולת שלנו לנטר בזמן אמת ובאופן קבוע את הלחות והטמפרטורה של הסחורות המובלות ולשנות את הפרמטרים במהלך ההובלה במידת הצורך כדי לספק בביטחון מוחלט את המזון הטרי והמשובח ביותר לאורחינו״.