חברת הספנות Jumbo Shipping המתמחה בהובלת ציוד כבד ומסובך לשינוע, מרחיבה את הצי שלה. החברה הודיעה על הסכם שחתמה עם חברת Brodosplit שב-Split, קרואטיה לבניית אוניה לשינוע מטען כבד חדשה. לדבריJumbo Shipping, המיוצגת בישראל על ידי לוסי בורכרד, בנייתה של האוניה החדשה יחזק את מעמדה של החברה בשוק הובלת הציוד הכבד.
עוד נמסר כי, האוניה החדשה תהיה באורך של 152.6 מטרים ורוחבה המלא 27.4 מטרים. בנוסף מצוידת האוניה בשני מנופים של 1100 טון כל אחד עם כושר הנפה של 2200 טון. נתונים אלו הופכים את האוניה לבעלת היכולות הגבוהות ביותר בעולם. האוניה תותאם לעבודה באזור הקוטב הצפוני ולהפלגות ארוכות.
החברה צופה לקבל את האוניה לרשותה במרץ 2013 ובכך להכניסה לפעילות ביוני. זו תהיה האוניה ה-13 של החברה בתחום הובלת הציוד הכבד. סך כל צי החברה בעל קיבולת של 500 עד 2,200 טון. כמו כן, Jumbo Shipping שומרת לעצמה את האפשרות להזמין אוניה נוספת בדרך חברת הבנייה Brodosplit, שתהיה האוניה ה-14 בצי שברשותה.
נזכיר כי, בתחילת חודש מרץ השנה פרקה אוניית Mv. Fairlane של חברת Jumbo Shipping את המטען הכבד ביותר שהובל אי פעם לישראל. המטען כלל שני כורים (ריאקטורים) של כ-760 טון כל אחד, במידות של 31 מטר אורך ובקוטר של כשישה מטרים בשווי של 28 מיליון יורו שיועד לחברת בתי הזיקוק חיפה, כחלק מפרויקט הפצחן המיימני. פריקת הכורים בוצעה אל המיבדוק השייך למספנות ישראל. בלוסי בורכרד ציינו אז כי, זהו אחד הפרויקטים המורכבים בישראל בתחום הובלת מטענים חריגים וכבדים
האוניות של חברת Jumbo Shipping, שנוסדה ב-1968, מאופיינות בשוקע קטן ביחס ליכולת נשיאת המטען אשר נותנת להם אפשרות להתקרב מאוד לנקודת הפריקה שלעיתים נמצאת במקומות נידחים. המחסנים בבטן האוניה הם מלבניים כדוגמת קופסת נעליים עם ספנות משתנות, זאת על מנת לנצל את הקיבולת בצורה יעילה. צוות האוניה הוא היחידי המורשה לתפעל את המנופים המיוחדים, הם אלה שקושרים את המטען ומרתקים אותו לאוניה. לאוניות יש מערכת בקרת יציבות מיוחדת המאפשרת שינוע וניטול של מטענים מיוחדים אלה. עבודות הכנה הנדסיות, תכנון וחישובי יציבות קודמים לכל הובלה, טעינה ופריקה והם שמים את החברה ברף הגבוה ביותר בענף.