אנאליסטים ימיים של Drewry מביעים ספק ביתרונות שיצמחו למגזר הספנות מטרנד האיחודים והמיזוגים העובר על הענף.
נכון לעכשיו, נמצאים 55% מנתח השוק בידיהן של חמש חברות הספנות המובילות, דבר הגורם, לפי Drewry, לאיום על יכולתן של חברות הספנות הקטנות יותר להתחרות ולעצם קיומן. לאלא, מבחינתן, כמעט ולא נותרה ברירה, אלא להתאחד בכדי לשרוד.
אמנם המיזוג בין CMA CGM לבין APL, והמיזוג הצפוי בין קוסקו לבין CSCL עוזר להן לסגור את הפער עם מארסק ליין ועם MSC כחברות המובילות, טוען Drewry, אך הוא מותיר מעל למחצית מהשוק בידי מספר מצומצם של חברות.
בנוסף מפרידים האנאליסטים בין העסקה הראשונה, שהיא עסקת רכישה לכל דבר ועניין, לבין השנייה, שהיא מיזוג, הנעשה בעידוד הממשלה הסינית.