Drewry: משלחים חוששים מחוסר תחרות בגלל ה-P3

שאלות מתעוררות בנוגע להשפעה שתהיה לברית הענק של מארסק ליין, MSC ו-CMA CGM על התחרות בהובלת המטען הימי


00:00 ,10.10.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

ברית הענק ה-P3, בין חברות הספנות מארסק ליין, MSC ו-CMA CGM, שאמורה להתחיל ולפעול ב-2014, מעלה חששות בקרב משלחים בנוגע להשפעה שתהיה לה על יכולתם לקבוע את החברה עימה יובילו מטען.

לדברי משרד היועציים הימיים Drewry, חששות של משלחים התעוררו גם לגבי תחרות אפשרית בין חברות הספנות השונות, המבוססת על מחירי ההובלה הימית, רשמת השירות ונתיבי השייט.

בהנחה שהברית תקבל את האישורים הרגולטוריים הנחוצים, היא תכסה שלושה מנתיבי הסחר העיקריים – אסיה-אירופה, טראנס פסיפיק וטראנס אטלנטיק.

על פי הדיווחים המוקדמים, הברית תפעיל 255 אוניות מכולה ועליהן סך קיבולת של 2.6 מיליון TEU, שיפליגו ב-29 לופים. מארסק ליין תתרום 42% מהקיבולת, MSC 34% ו-CMA CGM תתרום 24% מסך הקיבולת.

היועצים של Drewy מפיגים במקצת את חששות המשלחים, היות ומרות שהברית תתרום לחוסר ההבדלה בין חברות הספנות, עדיין יהיו למשלחים מספיק אפשרויות להפיץ את המטענים שלהם בין מספר חברות ספנות ובריתות, בכדי להפחית את הסיכונים והתלות ולהשאיר את התחרות פעילה.

יצוין שלצורך ניהול הפעילות של ה-P3 יוקם בלונדון מרכז תפעול עצמאי.