אנאליסטים ימיים של Drewry מזהירים כי מחירי ההובלה הימית ב-2016 ימשיכו לצנוח ולהרחיב את הפער שבין הקיבולת לדרישה.
על פי הנתונים העדכניים ביותר של Drewry, חברות הספנות אינן מסוגלות יותר להוזיל עלויות בצורה מהירה מספיק מאשר ירידת מחירי ההובלה. על פי הניתוח, מחירי הדלקים הגיעו, קרוב לוודאי, לתחתית ולא יירדו יותר, כך שההוצאות עבור מיקום מכולות ריקות והעמדה של אוניות יעלו במהלך 2016.
עוד עולה מהניתוח, כי עלות העמדת אוניות מכולה בעלות קיבולת של 10,000 TEU באסיה תגיע לכדי 450 אלף דולר למשך תקופה של שלושה חודשים או יותר. אי לכך, ב-Drewy חוזים כי ההפסדים של חברות הספנות ב-2016 יגדלו עד כדי 5 מיליארד דולר.
למרות הסברה הרווחת של חברות הספנות, כי עשו מספיק במהלך הרבעון האחרון של 2015 בכדי להוריד עלויות ולהילחם בקיטון במחירי ההובלה, ב-Drewry מאמינים כי ביטול של שישה קווי שירות עיקריים בכיוון מזרח-מערב והקפאה של 32 הפלגות בחודש נובמבר אינן מספיקים.
בסוף 2015 נגע הצי הגלובלי העומד ב-1 מיליון TEU, המהווים כמעט 5% מסך הקיבולת הגלובלית. על פי Drewy, חייב מגזר הספנות להוריד יותר אוניות משירות והיכנס ליותר הסכמי שיתופי פעולה בין החברות על מנת להילחם בירידה במחירי ההובלה, היות ובין השאר, אוניות גדולות אינן מבטיחות יותר רווחיות.