CMA CGM נערכת מחדש בקווי הסחר אסיה-המזרח התיכון

ענקית הספנות מבטלת שני קווים קיימים על מנת ליצור קו בשותפות עם CSCL ו-UASC ונמצאת לקראת הסכם החלפת קווים שותף נוסף במפרץ


00:00 ,02.02.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת CMA CGM נערכת מחדש בקו CIMEX 1 המקשר את נמלי אסיה עם נמלי המזרח התיכון. זאת כחלק מההסכם עם חברת הספנות הסינית צ'איינה שיפינג וחברת הספנות UASC מאיחוד האמירויות. השינויים בתוקף החל מ-2 בפברואר.

הקו החדש CIMEX 1 יתופעל במשותף באמצעות שבע אוניות מכולה בקיבולות של 12.5-14 אלף TEU.

הקו יחליף שני קווי שירות קיימים: CIMEX/AMA של CMA CGM ו-CSCL, בו פעלו אוניות בקיבולות של 8,500 TEU, וקו AGX 1 של UASC, שבו פעלו אוניות בנות 3,600 TEU.

סבב הפקידה של הקו החדש הוא: Tianjin – Dalian – Pusan – Shanghai – Ningbo – Shekou - Port Kelang – Khorfakkan - Jebel Ali - Port Klang – Nansha - Tianjin.

הקו החדש יאפשר ל-CMA CGM  להציע כיסוי טוב משמעותית של נמלים בסחר אסיה-המזרח התיכון, כמו גם יכולת עמידה בלוחות זמנים בנוסף להורדת עלויות תפעול. לא זו בלבד, אלא הקו החדש מחליף שני קווים קיימים ללא הוספת נפח.

בין השאר, תהיה בקו החדש פקידה ישירה בנמל ג'בל עלי, שהוא השוק הגדול באזור. הקו ישתמש בנמל Khorfakkan שבאיחוד הנסיכויות הערביות כנקודת היציאה שלו להזנת כל היעדים במפרץ, דרך רשת הפידרים של CMA CGM.

בנוסף לקו החדש, CMA CGM נמצאת לקראת הסכם Swap עם מוביל ימי נוסף, במטרה לייצר גישה ישירה ל-Dammam, השוק השלישי בגודלו במפרץ הפרסי.