קווי הסחר המזרח הרחוק-אירופה חווים את אחוזי העמדת האוניות הגבוהים ביותר מבין קווי הסחר הגלובליים, עם צניחה של 75-80% בשימוש לאור הירידה בדרישה בעונת החורף.
מארסק מובילה את רשימת העמדת האניות, עם 12 אוניות מכולות בעלות סך קיבולת של 90,800 TEU, לא כולל אוניות שעוברות טיפול שגרתי. העמדת האוניות של החברה מיוחסת להסרת שני קווי שירות במסגרת קו הסחר בתחילת נובמבר.
לדברי משרד האנאליסטים הימיים אלפליינר, נכון ל-19 בנובמבר הועמדו 274 אוניות מכולות, עם סך קיבולת של 768 אלף TEU.
עוד נמסר מאלפליינר שאי ההצלחה של חברות הספנות להוסיף קיבולת הובלה גרם ליריד במחירי ההובלה הימית לא רק בקווים של אסיה-אירופה, אלא גם בטראנס-פסיפיק.
לדברי האנאליסטים, הסיכויים של חברות הספנות להפוך את שני הקווים הללו לרווחיים הם קלושים, למרות שכבר הודיעו על העלאת מחירים נוספת במחצית חודש דצמבר. זאת אלא אם חברות הספנות ילכו בעקבות מארסק ויעמידו אוניות.