13 מתוך 19 בנקי הספנות הגדולים בעולם הפסיקו לממן בניית אוניות

חברות ספנות נתקלות כיום בקשיים בהשגת הלוואות, לאור עודף ההיצע והעובדה שמחיר בניית אונייה צנח ב-31% לעומת 2007


00:00 ,30.04.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

לדברי סוכנות הידיעות בלומברג, 13 מתוך 19 בנקי הספנות הגדולים בעולם הפסיקו להלוות כסף לחברות ספנות מאחר ויש עודף קיבולת שרודפת, לדבריהם, אחרי פחות מדי מטען.

לדברי אנאליסטים, שוק מימון הספנות, פחות או יותר, מת ויישאר כך לאורך שנים.

הם הוסיפו, שבדיוק כמו משבר הדיור בארצות הברית, אוניות נקנו במחירי שיא בשנת 2007. מאז, לאחר שערכן ירד, דרשו הבנקים בטוחות גבוהות יותר למתן הלוואות, לאור השינוי שבין גודל ההלוואה לערך האונייה.

לדברי אנשי בנק ההשקעות מורגן סטנלי, המחיר הנקוב בחוזה לבניית אוניית מכולה בעלת קיבולת של 8,500 TEU צנח ב-31%, ל-92.5 מיליון אירו, ממחיר השיא שעמד על 134 מיליון אירו ב-2007.

עוד נמסר מארגון בעלי האוניות הגרמני VDR, שחברות ספנות רבות אינן יכולות כיום, לאור התוצאות העגומות של 2011, לשלם את חובותיהן לבנקים, שהעלו את גובה הריבית.