סירת האבטחה "אשדוד 1" הושקה בנמל אשדוד


00:00 ,02.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

סירת הפטרול המהירה מדגם "צרעה", שנרכשה על ידי חנ"י, נועדה לעבות את מערך האבטחה בתחום בריכת הנמל

חברת נמל אשדוד וחברת נמלי ישראל השיקו אתמול את סירת האבטחה "אשדוד 1", סירת פטרול מהירה שנועדה לעבות את מערך האבטחה בתחום בריכת הנמל. כלי השיט, נרכש על ידי חברת נמלי ישראל, ומופעל על ידי חברת נמל אשדוד, והנו מהדגם שרכש חיל הים ("צרעה"). בטקס ההשקה השתתפו האלוף (במיל') יפתח רון טל, יו"ר חברת נמלי ישראל, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמלי ישראל, שלמה ברימן, נציג חיל הים, חברי הנהלה ומזכירי ועדים.
 
יו"ר חברת נמלי ישראל, אלוף (מיל) יפתח רון-טל, אמר כי חברת נמלי ישראל רואה כיעד אסטרטגי להמשיך ולחזק את מערכת היחסים ושיתופי הפעולה עם חברות הנמל, לתועלת המשק ובכלל זה בתחום אבטחת נמלי הים.
 
רון-טל מסר כי בשנת 2008 תימשך הפעילות האינטנסיבית של החברה לשדרוג ולשיפור מערך האבטחה של הנמלים, בהשקעה כוללת הנאמדת במעל ל-40 מיליון שקל. זאת, במסגרת פעילותה לאימוץ המודל המקובל בנמלים בעולם (מודל ה- landlord) המתבסס על תפיסת ביטחון כוללת למרחב הנמל כולו.
 
לדברי שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, "ההצטיידות בסירת האבטחה ,שהחלה כבר בפעילותה המבצעית, מהווה אבן דרך משמעותית בהערכותינו נגד אירועי טרור ותוסיף ממד חשוב של בקרה והרתעה בפיקוח הביטחוני, הפלילי והבטיחותי על התנועה הימית של כלי שייט לתוך חברת הנמל ותהווה נדבך נוסף בשיפור אבטחת נמל אשדוד. אני בטוח כי בהפעלת אמצעי זה אנו תורמים רבות לביטחון הנמל כנגד מגוון תרחישים ואיומים.
 
בתמונה: מימין לשמאל: סא"ל אילן מינץ, שלמה ברימן, יפתח רון טל ושוקי סגיס.