סיכוי קלוש כי PSA תגיש הצעת מחיר נוספת עבור P&O Ports

ככל הנראה הצעת המחיר של חברת DP World בגובה של 6.9 מיליארד דולר גבוהה מדי עבור PSA


00:00 ,09.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ככל הנראה הצעת המחיר של חברת  DP World בגובה של 6.9 מיליארד דולר גבוהה מדי עבור PSA
 
הכוונה לרכוש את חברת ניהול הטרמינלים P&O Ports ממשיך לתפוס כותרות בעיתונות העולמית. על פי ידיעה ב"פייננשל טיימס" קיים סיכוי קלוש כי החברה הבינ"ל לניהול נמלים מסינגפור, PSA International, תגיש הצעה נגדית להצעת המחיר האחרונה שהגישה חברת DP World ("דובאי פורט וורלד") בסכום של 3.9 מיליארד ליש"ט (6.9 מיליארד דולר), לפי מחיר של 520 ליש"ט למניה, כדי לקנות את חברת P&O Ports.
 
המאמר ב"טיימס" הסביר כי חברת ההשקעות הממשלתית של סינגפור, Tamasek Holdings, שהיא הבעלים של חברת PSA International, החזיקה מאז ומעולם בדעה כי רכישות בחברה או בחברות הבת שלה נעשות תמיד מתוך ניסיון למקסם את ערך המניה של החברה ולא מונחות משיקולים של "אינטרסים לאומיים".
 
עקב כך, ציין המאמר, יהיה קשה עבור חברת הבת הנמצאת בבעלות חברה ממשלתית להצדיק לבעלי המניות החלטה לרכוש מניות במחיר של 546 ליש"ט למניה, המחיר שחברת P&O Ports קבעה כמחיר רצפה מינימלי עבורו היא תשקול מחדש הצעת השתלטות נוספת. הצעה שכזאת תשקף רווח המתקרב לפי 40 מרווחיה הצפויים של חברת P&O בשנת 2005.
 
המאמר ציטט דמות אנונימית המעורבת בעסקה וטען כי PSA עומדת לוותר על ניסיון ההשתלטות, תוך ציון כי החברה "כבר סיימה את המלאכה כיוון שהיא יצרה בעיות עבור חברת DP World וגרמה לה להעלות את הצעות המחיר שלה עבור P&O באופן משמעותי".
 
ראש ממשלת סינגפור, לי הייסן-לונג, צוטט גם הוא במאמר כשהוא אומר כי "היה מחיר צודק והתחייבות צודקת עבור כל פרויקט", אבל שלא כמו DP World, "אנחנו לא מגיעים עם גז ודלק כדי לעשות החלטות עסקיות נוקשות".