נשיאי לשכות המסחר בישראל יתערבו לשיפור המצב בנמלים

נשיאי לשכות המסחר בישראל יפעלו לצמצום הנזקים הנגרמים למגזר העסקי כתוצאה מהשיבושים בנמלי ישראל אם בשל שיבושי עבודה ואם בשל מחסור בתשתיות ובציוד


00:00 ,27.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיאי לשכות המסחר בישראל יפעלו לצמצום הנזקים הנגרמים למגזר העסקי כתוצאה מהשיבושים בנמלי ישראל אם בשל שיבושי עבודה ואם בשל מחסור בתשתיות ובציוד.
 
כך הוחלט בישיבת נשיאי לשכות המסחר, בראשותו של נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, שהתכנסה בלשכת המסחר חיפה.
 
במסגרת זו ייפגשו הנשיאים עם ראשי חנ"י - חברת נמלי ישראל, כדי לשמוע מהם על תוכניות הפיתוח של הנמלים וכיצד ניתן לקדם תוכניות אלה.
 
בין השאר הוחלט בישיבה לבדוק לעומק את המלצות ועדת ההיגוי שמינה מנכ"ל משרד התחבורה, רו"ח גדעון סיטרמן, לבחינת הפתרונות לכשלים בנמלים. נשיאי לשכות המסחר יבדקו מקרוב את יישומן של המלצות הוועדה ובעקבות בדיקה זו יכינו נייר עמדה שיוגש לשר התחבורה, עם תביעה לשיפור המצב.
 
עוד הוחלט בישיבה כי בעקבות בדיקות אלה יבחנו נשיאי הלשכות גם את עמדתם לגבי ההשקעה המתוכננת בנמלים, בהיקף של 800 מיליון דולר. כזכור, החליטה הממשלה להשקיע סכום זה בפיתוח תשתיות הנמלים, אך השאירה להחלטת שרי האוצר והתחבורה איזה נמל, חיפה או אשדוד, יזכה לקדימות בהשקעה זו.
 
עודד פלר, נשיא לשכת המסחר חיפה, הציג בישיבה את הנימוקים להעברת ההשקעה לנמל חיפה, מתוך הכרה בצורך לפתח את כלכלת חיפה והצפון ולבזר את העשייה הכלכלית, שלא תתמקד רק במרכז הארץ.
 
נושא נוסף שנדון בישיבה היה הרפורמה המתוכננת בתעריפי הנמלים. הוחלט כי איגוד לשכות המסחר ישלח נציג מטעמו לוועדה הפועלת מול משרד התחבורה בנושא זה, נציג שייצג את האינטרסים של היבואנים והיצואנים.