נציג קי- ליין ומנו ספנות נפגשו עם יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד

נציג K-LINEמר דרור ורד ואנשי מנו ספנות נפגשו אתמול עם איריס שטרק ודנו בנושאים הקשורים להגעת אוניות החברה היפנית לנמל אשדוד


00:00 ,18.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

נציג K-LINEמר דרור ורד ואנשי מנו ספנות נפגשו אתמול עם איריס שטרק ודנו בנושאים הקשורים להגעת אוניות החברה היפנית לנמל אשדוד

 

נציג חברת הספנות  K-LINE בישראל , מר דרור ורד,  אנשי מנו ספנות", נפגשו עם יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד גב' איריס שטרק ודנו  בנושאים הקשורים להגעתן של אוניות האם של החברה היפנית לנמל אשדוד.

 

חברת הספנות היפנית  K-LINE, היא אחת החברות הבולטות בענף הספנות העולמי, שאוניותיה משרתות את מרבית נמלי העולם בהובלת מכולות, צובר, מכוניות, גז ועוד.

 

לפני כמה שנים, לאחר מאמצים רבים מהצד הישראלי, החליטה הנהלת K-LINE  להגיע עם אוניות גדולות  לנמלי חיפה ואשדוד ולהפוך את הנמלים הללו לנמלי יעד מרכזיים של החברה באזור זה של אגן הים התיכון.  החלטה אסטרטגית זו של היפנים, העניקה לנמלי אשדוד וחיפה פוטנציאל גדול לפעילות יבוא, יצוא ושיטעון של מטענים לנמלים אחרים באזור. באותם ימים הגיעו לנמלים בישראל אוניות עם 3500 מכולות , כאשר בכוונת היפנים היתה להגדיל את נפח האוניות המגיעות לישראל.

 

השביתות הרבות בנמלי הארץ ואי דיוק בלוחות הזמנים בפריקת וטעינת האוניות, גרמו לחברת הענק היפנית נזקים ולאחר שלא הצליחו  להגיע להסכם התחייבות עם הנהלות הנמלים, כדי למנוע עיכובים בהפלגות, החליטו היפנים להפוך את נמל פורט סעיד במצרים ל"נמל אם" ומשם מועב המטען באוניות הזנה לנמלי ישראל.

 

אומנם שירותי היבוא והיצוא מישראל באמצעות חברת K-LINE  לא נפגעו מהחלטה זו, אבל לנמלי הארץ נגרם הפסד גדול של אלפי מכולות שיטעון שהיו אמורות לעבור בנמלים בדרכן לנמלי הים התיכון.

 

לאור ההתחדשות והשינויים בנמלי ישראל, מנסים עתה נציגי וסוכני K-LINE בישראל לשכנע את הנהלות הנמלים בארץ, להכנס להדברות עם נציגי החברה היפנית, במטרה לשכנעם לשוב ולהפוך את נמלי ישראל ל"נמל אם" שלהם.