נמשכת חקירת מותם של שבעה דייגים יפניים; ה"צים אסיה" המשיכה לשנגחאי

שבעה דייגים יפנים מצאו את מותם ביום רביעי לפנות בוקר לאחר שבדופן ספינת הדייג Shinsei Maru נפער חור באורך של מטר המצביע ככל הנראה על התנגשות ימית. דייג שמיני שהיה על סיפון ספינת הדייג ניצל. ספינת הדייג נמצאה בשש לפנות בוקר של יום רביעי, 40 ק"מ דרום מזרחית


00:00 ,02.10.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

שבעה דייגים יפנים מצאו את מותם ביום רביעי לפנות בוקר לאחר שבדופן ספינת הדייג Shinsei Maru נפער חור באורך של מטר המצביע ככל הנראה על התנגשות ימית. דייג שמיני שהיה על סיפון ספינת הדייג ניצל. ספינת הדייג נמצאה בשש לפנות בוקר של יום רביעי, 40 ק"מ דרום מזרחית ל- Nosappu Cape שביפן.
 
משמר החופים היפני מאמין שהתאונה אירעה בין השעות אחת לשלוש לפנות בוקר של יום רביעי ונציגיו פנו אל הרשויות הימיות של דרום קוריאה ורוסיה על מנת שאלו יסייעו לאתר ספינות שהפליגו באזור בסמוך לשעת הארוע, שייתכן והיו מעורבות בתאונה.
 
משטרת קוריאה פתחה בחקירה שכללה גביית עדות מעשרות אנשי הצוות של אניות מכולה שהפליגו באזור, לרבות אנשי צוות האניה "צים אסיה", שהפליגה באזור בסמוך למועד הארוע. חשדות מסויימים העלתה דוקא אנית צים לאחר שלאורך אחת הדפנות שלה נמצאו סימני צבע לבנים וסריטה באורך 20 מטרים שעשוייה, לטענת הגורמים הקוריאנים, להצביע על אפשרות למעורבותה בתאונה.
 
מחברת צים נמסר כי האניה "צים אסיה" המשיכה בדרכה מקוריאה לשנגחאי שבסין. קפטן האניה מסר למרכז השליטה של צים בחיפה כי האניה לא היתה מעורבת באירוע שקרה לספינת הדייגים היפנית.