תעשיות מספנות ישראל: נחתם הסכם לביצוע עבודות הקמת התשתית למתקן הממגורות

זאת, בהמשך לחתימה עם ספק אירופאי על הסכם לאספקת הסילוסים, מערכות המתקן וכן שירותים נוספים, עליו דיווחה החברה לאחרונה. המתקן שיוקם לקליטת תבואות ייתן מענה למחסור בתשתיות בתחום הממגורות ויהווה מנוע צמיחה משמעותי לחברת הבת לשנים הבאות


09:29 ,27.02.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת תעשיות מספנות ישראל מעדכנת היום על התקדמות נוספת בקידום פרויקט מתקן ממגורות לקליטת תבואות בשטח נמל החברה בחיפה. החברה מדווחת כי החברת הבת, נמל מספנות ישראל, התקשרה עם ספק ישראלי בהסכם לביצוע עבודות הנדסה אזרחית להכנה והקמה של תשתיות למתקן הממגורות.

 

הסכם זה הינו נדבך נוסף במסגרת הקמת הפרויקט. בהקשר זה, בחודש החולף עדכנה החברה על התקשרות עם חברה אירופאית, בעלת ניסיון משמעותי בתחום, בהסכם לאספקת סילוסים, מערכות ומתן שירותים נוספים לפרויקט, וביחד עם ההסכם הנוכחי  מסתכם היקף ההשקעה עד כה בפרויקט בכ-170 מיליון שקל. להערכת החברה והחברה הבת, היקף ההשקעה הכולל בפרויקט צפוי לעמוד על כ-300 מיליון שקל. 

 

התשתיות הקיימות היום בארץ הן ממגורות דגון בצפון וכן ממגורה קטנה יותר בדרום. תשתיות שהוקמו בשנות ה 60. מדובר בתחום בו קיים כיום מחסור בתשתיות. הקמת תשתית ממגורות כרוכה בהשקעה  כספית משמעותית ובנוסף דורשת עבודת הכנה של מספר שנים בשלבי תכנון וקבלת ההיתרים . לאור המורכבות הכרוכה בהקמת מתקני ממגורות, התקדמות החברה בפרויקט מהווה בשורה של ממש לענף.  מדובר בשלב משמעותי המגיע לאחר מספר שנים של פעילות מאומצת, והשלמת הפרויקט תאפשר לחברה להתחרות בשוק פריקת התבואות ולהביא ללקוחות סטנדרט חדש של שירות.

 

המתקן, שיוקם בשטח נמל החברה בחיפה, יאפשר לחברה שינוע של תבואות מרציף הפריקה באמצעות שלושה מסועים בקצב גבוה משמעותית מהקיים בארץ ושילוב טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם ויאפשר אחסנה של כ-60,000 טון תבואה, עם פוטנציאל להרחבת המתקן בעתיד לאחסנה של 110,000 טון. בנוסף, המתקן יאפשר פריקה למספר משאיות במקביל ויתוכנן כך שיתאפשר לחברו למסילת רכבת.

 

צביקה שכטרמן, מנכ״ל תעשיות מספנות ישראל: ״אנו מעדכנים הבוקר על התקדמות נוספת בפרויקט להקמת מתקן הממגורות בשטח נמל החברה בחיפה - חתימה על הסכם לביצוע עבודות הנדסה אזרחית להכנה והקמת התשתיות למתקן. תחום הממגורות לקליטת תבואה סובל בישראל ממחסור בתשתיות וחוסר יעילות הבא לידי ביטוי, בין היתר בתורים ארוכים לפריקה. מתקן הממגורות שאנו מקימים יאפשר פריקת תבואות בקצב מהיר מהקיים בישראל עד כה, יספק שירותי אחסון לתבואות  וזאת  לאוניות שעד היום לא פקדו אותו. מדובר בפרויקט משמעותי שהינו בהתאם לאסטרטגיית החברה להרחיב ולגוון את פעילותה ולייצר ריבוי מרכזי רווח תוך שימוש במיקומנו על קו המים וסינרגיה בין פעילויות הליבה השונות של החברה״.

 

מתעשיות מספנות ישראל נמסר: ״הקמת מתקן ממגורות לקליטת תבואות משתלבת באסטרטגיה העסקית של החברה ושל החברה הבת להמשך פיתוח עסקיהן והרחבת סל השירותים המוצעים והניתנים ללקוחות בתחום הייבוא בהובלה ימית. השלמת הפרויקט גם עתידה להעניק לחברה הבת פתרון למתן שירותים נוספים לאוניות הפוקדות את הנמל אותו היא מתפעלת וכן לאפשר לזו להציע ולהעניק שירותים לאוניות שעד היום לא פקדו את הנמל, כתוצאה מהעדר תשתיות מתאימות לקליטת מטעני גרעינים מסוגים שונים״.