תעלת סואץ מעניקה הנחה בדמי המעבר

ההנחה בסך 30% לאוניות המפליגות בקווים בין אסיה-החוף המזרחי של ארצות הברית לאור השחיקה המתמשכת בהכנסות בגלל הפלגות סביב כף התקווה הטובה


13:00 ,13.04.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

רשות תעלת סואץ החליטה להפחית את דמי המעבר שמשלמות חברות ספנות עבור מעבר בתעלה, לאור הפחתת הפעילות בגלל בחירתן של חברות הספנות להקיף את כף התקווה הטובה ולהימנע מכניסה לתעלה.

 

לפי ה"London Loadstar", ההחלטה נכונה לאוניות שעוברות בתעלה במסגרת קווי הסחר אסיה-נמלי החוף המזרחי של ארצות הברית, לאחר שהרשות שספגה הפסדים בגלל העדפת כף התקווה הטובה, במיוחד לאחר פתיחת התעלה השנייה למעבר ב-2015.

 

הסיבה העיקרית להחלטה של חברות הספנות להימנע על כניסה לתעלת סואץ היא שנתיים רצופות של ירידה דרסטית במחירי ההובלה הימית. כך, לדוגמא, מוסיפה אוניית מכולות בעלות קיבולת של 13 אלף TEU מסע של 3,500 מיילים ימיים ושבוע ימים להפלגה מאסיה לחוף המזרחי על ידי מעבר בכף התקווה הטובה. התוספת בעלות הדלק מסתכמת ב-180 אלף דולר, בהשוואה לתשלום אגרת מעבר של 350 אלף דולר בתעלת סואץ.

 

עתה, לאור הירידה המתמשכת בהכנסות, מציעה רשות התעלה הנחה של 30% בדמי המעבר לאוניות המפליגות מהאזור האטלנטי של צפון אמריקה לפורט קלאנג, או נמלים אחרי מזרחית ל-Malay.

 

לפי נתונים של אלפליינר, לא פחות משישה שירותים בין אסיה-החוף המזרחי בחרו לוותר על מעבר בתעלת סואץ לטובת הפלגה סביב כף התקווה הטובה.