תעלת סואץ: 1 מיליארד דולר הושקעו באזור הכלכלי

מדובר ב-24 פרויקטים שיחלו לפעול במהלך שלוש השנים הקרובות. כמו כן מתנהל בימים אלה משא ומתן עם קבוצה של חברות לאומיות וזרות בדבר הקמת פרויקטים בתחום התעשיות הפטרוכימיות, תעשיות משלימות בענף הברזל ועוד


10:03 ,31.01.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת ״האזור הכלכלי של תעלת סואץ״ הודיעה ביום שישי האחרון כי ההשקעות החדשות בו במהלך 2020 מצד יזמים הגיעו ל-1.077 מיליארד דולר. מדובר ב-24 פרויקטים שיחלו לפעול במהלך שלוש השנים הקרובות, כך לפי דוח שפורסם על ידי האזור הכלכלי. החברה  מסרה כי מתנהל מו״מ עם קבוצה של חברות לאומיות וזרות בדבר הקמת פרויקטים מיוחדים בתחום התעשיות הפטרוכימיות, תעשיות משלימות בענף הברזל, צמיגים, נירוסטה, כבלי סיבים אופטיים ואזורים לוגיסטיים לאחסון מכוניות.

 

הדו״ח הזכיר כי האזור הכלכלי של תעלת סואץ גיבש חזון מיוחד עבור חמש השנים הקרובות 2020-2025 וכי הוא ישאף ליישם אותו בהתאם למדיניות הממשלה המצרית. חברת האזור הכלכלי הדגישה בדו״ח שלה כי החזון שואף ליצור קהילה משולבת המבוססת על תעשייה, תחבורה ימית ושירותים לוגיסטיים לקידום הפיתוח הכלכלי במצרים, כך שהיא תהווה פלטפורמת ייצוא לשווקים גלובליים, במיוחד אפריקה. החזון הציב לאזור הכלכלי מספר יעדים אסטרטגיים, כולל יצירת הזדמנויות השקעה חדשות במגזרים תעשייתיים, והתמקדות בענפים שיוכלו לייצר אלטרנטיבה ליבוא.