שר התחבורה בועידת PORT2PORT: "נעיר את תוכנית לילה טוב"

השר ישראל כץ דיבר בפני בכירי מגזר הספנות, התובלה והלוגיסטקה על משמעותה של תוכנית נתיבי ישראל לפיתוח תשתיות התחבורה בישראל וציין כי משרדו יפעיל תוכנית תמריצים להסטת הובלת המטענים לשעות הלילה


00:00 ,04.03.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

השר ישראל כץ דיבר בפני בכירי מגזר הספנות, התובלה והלוגיסטיקה על משמעותה של תוכנית נתיבי ישראל לפיתוח תשתיות התחבורה בישראל וציין כי משרדו יפעיל תוכנית תמריצים להסטת הובלת המטענים לשעות הלילה
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ פתח הבוקר את ועידת PORT2PORT 2010 ובפיו בשורה לבכירי מגזר ההובלה הימית, הלוגיסטיקה והתובלה אשר שהו באולם הוועידה בנוכחות מרשימה ואמר,  "אנחנו נעיר את תוכנית לילה טוב להובלת מטענים בלילה. אמרו לה לילה טוב והיא נרדמה אבל אנחנו נעיר אותה".
 
שר התחבורה הקדיש את מירב דבריו לתוכנית נתיבי ישראל שאושרה לאחרונה בממשלה בהיקף של 27 מיליארד שקל וציין כי משרד התחבורה יעניק תמריצים לחברות ומפעלים שיפעלו בין שעות הלילה לפנות בוקר אם בצורה ישירה ואם בצורה עקיפה דרך הנחות בתנועה בכבישי האגרה בשעות אלה.
 
שר התחבורה כץ ציין כי הוא יודע כי תוכנית תמריצים זאת תפעל בהצלחה וזאת בעקבות ההצלחה  של הגבלת פעילות תנועת כלי הרכב הכבד בכביש מספר 1 בשעות הבוקר. השר כץ ציין כי במשרדו צפו התנגדות רבה לתוכנית זאת אך עם קבלת ההחלטה ויישומה הפעילות בשטח הוכיחה כי היא מסתגלת למציאות שנוצרה וכי הלקוחות החלו לקבל את המטענים והסחורות בשעות הבוקר. כץ הוסיף ואמר כי "החלטה אחת הוכיחה שאם אין ברירה זה עובד".
 
השר כץ הדגיש את הצורך לעבור לתנועת מטענים בלילה וציין כי אין כל סיבה שלא יתקיים שיתוף  פעולה בין כל החברות הפועלות בתחום, וזאת לטובת ניצול התשתיות הקיימות כיום. "נרגיל גם את הלקוחות לקבל סחורה לפנות בוקר וגם בלילה" ציין כץ.
 
כץ המשיך ודיבר על הצורך בהרחבת התשתיות הקיימות וציין בהקשר של פיתוח תשתיות הרכבת כי גם מדינות אירופה וגם בארה"ב מפתחים כיום את פעילות פסי הברזל ופועלים להסטת תנועת נוסעים ומטענים לפעילות הרכבת.
 
כץ הוסיף וציין כי בנוסף לפעילות מקיפה של הרחבת תשתיות הרכבת והכבישים במסגרת תוכנית נתיבי ישראל פועל משרד התחבורה להשלמת וקידום הרפורמה בנמלים
 
כץ הדגיש כי ההשקעות הכספיות האדירות בפיתוח התשתיות משליכה באופן ישיר על פיתוח הכלכלה הישראלית ולכן מדובר למעשה בהשקעה בפיתוח כלכלת ישראל.