שר התחבורה: "אי אפשר לסמוך על נמלי מדינות שכנות"

השר ישראל כץ פתח את כנס "PORT2PORT" ועמד על המחויבות של ישראל לפיתוח נמלי חיפה ואשדוד כדי שלא יהפכו לנמלי הזנה של מדינות שכנות


00:00 ,19.06.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

מדינת ישראל פועלת להעמקת נמלי חיפה ואשדוד על מנת שיוכלו לקלוט אוניות מכולה גדולות יותר. כך אמר שר התחבורה ישראל כץ, שפתח היום את כנס 2012 " PORT 2 PORT ", שנערך בכני הצתערוכה בתל אביב.

 

"אנו חייבים להיערך להעמקת הנמלים ולקחת בחשבון לא רק את הנפח הדרוש על מנת לאבטח קבלת סחורות בישראל, אלא גם את היכולת להיערך למציאות של אוניות גדולות יותר, שיכולות לעבור בנמלים", אמר כץ.

 

הוסיף השר: "אנו לא רוצים להיכנע למצב, בו נמלי ישראל הופכים לנמלי הזנה למדינות כמו יוון, תורכיה או מצרים, בנוגע לשתיים מהמדינות הללו - תורכיה ומצרים - האפשרויות כלל אינן בטוחות. אנו לא יודעים מה קורה בהן. אין ביטחון מוחלט ביכולת של אוניות ליצור שירות בינן לבין ישראל. הפתרון הוא לפתח את נמלי חיפה ואשדוד במקביל".



 

שר התחבורה דיבר על המחויבות בה צריכים לנקוט כל הגורמים המתאימים, כדי שפיתוח הנמלים יבשיל: "אני מקווה שגורמי הסביבה ינהגו באחריות בכל הקשדור לפיתוח נמלים. אי אפשר שהם יעצרו את האפשרות לפתח נמל באופן נורמלי".

 

כץ לא השאיר ספק בנוגע לדרך בה צריך להיבנה מתווה הפיתוח הנמלים: "כלל מספר אחת: כל הגורמים העוסקים בנושא יקיימו הידברות עם העובדים וההנהלות. אנו רוצים להגיע להסכמות עם כל הגורמים, במצב שבו המדינה והנמלים מרוויחים וגם העובדים מרוויחים.

 

"העובדים צריכים להבין שאין ברירה, צריך להתפתח וליצור תשתית, שתאפשר למדינת ישראל להיות עוגן של יציבות באזור. מצד שני, המדינה מבינה שהעובדים הם עוגן ליישום הרפורמה. נתקדם תוך כדי הידברות. כולם צריכים לגלות אחריות.

"לישראל יש אפשרות להיות מדינה חשובה בתחום הנמלים והצריכה. בעולם יש מודעות ליכולות שיש כאן ולמיקום של ישראל כמדינת מעבר וליציבות שיש בה".