שר החקלאות בביקורת פתע באניית משלוח בעלי חיים בנמל אילת

לביקור באניית ״באדר 3״ הצטרף גם ד״ר יורי שוב, וטרינר בכיר במשרד החקלאות. שר החקלאות: "הבקרה חשובה ונמשיך לגלות אפס סובלנות לצער בעלי חיים״


11:09 ,12.03.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

שר החקלאות אורי אריאל קיים ביום חמישי שעבר ביקורת פתע בנמל אילת יחד עם ח"כ יעל כהן פארן, על תהליך יבוא הבשר החי לישראל. מדובר במשלוח הגדול ביותר שהגיע לישראל בשנה האחרונה. הביקורת באה כחלק ממדיניות משרד החקלאות לצמצום המקרים של צער בעלי חיים, ובפרט בקרב המשלוחים החיים המגיעים ארצה באניות מאירופה ואוסטרליה.

 

לביקור באניית ״באדר 3״ הצטרף גם ד״ר יורי שוב, וטרינר בכיר במשרד החקלאות. האנייה עגנה ביום רביעי בנמל אילת והביאה עמה מספר גדול מאוד של בעלי חיים. לפי הבדיקות הראשוניות עולה כי במשלוח הבקר, 9782 במספר, נרשמו 17 מקרי תמותה, ומתוך 21 אלף כבשים במשלוח 40 מהן מתו במהלך המסע.

 

שר החקלאות אורי אריאל: "באנו יחד עם ח"כ יעל כהן פארן לביקורת פתע בנמל אילת לראות אנייה  שהביאה עשרות אלפי ראש של טלאים ועגלים. נמשיך לגלות אפס סובלנות לצער בעלי חיים בכל המקומות ובכל זמן, ודאי גם באניות שמגיעות מאוסטרליה אחרי 18 יום של שיט בים.

 

יש מה לראות ויש עוד מה לעשות. אנחנו ממשיכים להקפיד ונמשיך לשתף פעולה יחד עם שדולת צער בעלי חיים בכנסת והארגונים האזרחיים״.

 

כידוע, ישראל מייבאת מדי שנה בעשרים שנים האחרונות מאות אלפי ראשי צאן ובקר מאוסטרליה ומאירופה. יבוא העגלים כפוף להסכמי סחר בין לאומיים.

 

ממשרד החקלאות נמסר כי הוא אחראי לרווחת בעלי החיים ואנשי השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות  בודקים את התהליך המתבצע בישראל משלב הפריקה ועד לשחיטה. כל מקרה חריג שנמצא, מדווח ומתוחקר מידית.