שירות חדש של ברית ״אוקיינוס״ בנמל פורט סואץ מערב

השירות החדש יכלול 10 אניות שיבצעו כ-55 הפלגות בשנה ובצפי של 80,000 TEU בשנה, וזאת לאחר עבודות להעמקת מי הנמל ל-16.5 מטרים. אתמול התקיימה פקידה ראשונה במסגרת השירות של אניית הענק CMA CGM URUGUAY


10:27 ,13.09.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

מוהאב ממיש, יו״ר רשות תעלת סואץ, חנך ביום רביעי שירות חדש של ״הברית״ Ocean Alliance בנמל פורט סעיד מערב עם כניסתה של אניית המכולות הענקית CMA CGM URUGUAY. הייתה זו הפעם הראשונה שאנייה זו, שאורכה 300 מטר ורוחבה 48 מטר, ומסוגלת לשאת משקל מטען כולל של 120 אלף טון, פקדה את נמל פורט סעיד מערב בדרכה מטורקיה לג׳דה. הדבר התאפשר לאחר העמקת מי הנמל ל-16.5 מטר במהלך חודש אוגוסט האחרון. 

 

לפי ממיש, השירות החדש של ברית אוקיינוס (Ocean Alliance) יכלול 10 אניות שיבצעו כ-55 הפלגות בשנה ובצפי של 80,000 TEU בשנה. ברית אוקיינוס מורכבת מכמה מחברות הספנות הגדולות בעולם והיא כוללת את חברת קוסקו, חברת OOCL אשר נרכשה על ידי קוסקו לאחרונה, חברת EVERGREEN ואת חברת CMA CGM הצרפתית.

 

יו״ר רשות תעלת סואץ הוסיף באירוע שהתרחש לרגל כניסתה של אניית הענק לנמל פורט סעיד מערב כי השירות החדש מגיע לאחר מו״מ מוצלח עם נציגי ברית ״אוקיינוס״. בכך יוצא הנמל המצרי הוותיק להתחלה חדשה, וזאת כחלק מפיתוח נמלי הים באזור התעלה, הדגיש יו״ר רשות התעלה.