שביתה בנמל קופר

עובדי נמל קופר בסלובניה פתחו בשביתה ביום שישי בבוקר. העובדים דורשים שיפור הבטיחות בעבודה ירידה במספר שעות העבודה, ואילו ההנהלה סבורה כי הדרישות של השובתים אינן חוקיות


00:00 ,01.08.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

מפעילי הציוד הכבד והמנופים בנמל קופר פתחו בשביתה ביום שישי בבוקר, לאחר שבוע של משא ומתן עם ההנהלה. העובדים דורשים שיפור הבטיחות בעבודה ירידה במספר שעות העבודה, ואילו ההנהלה סבורה כי הדרישות של השובתים אינן חוקיות.

נציין כי, נכון לכתיבת שורות אלו, אין צפי לסיום השביתה והיא צפויה להימשך עד לפתרון הסכסוך בין הצדדים.

מפרסומים שונים עולה כי אתמול, ביומה השני של השביתה, הצטרפו למחאה גם עובדי קבלן המועסקים על ידי חברות המספקות שירותים בתחומי הנמל. לדברי האיגוד המקצועי שלהם, מדובר היה במחאה ספונטנית, ולא שביתה מאורגנת. כמו מפעילי העגורנים והציוד הכבד, גם עובדים אלו מודאגים מנושא הבטיחות בעבודה ומתריעים על הפרות של חוקי עבודה.

Predrag Topic, נציג עובדי הקבלן המועסקים בנמל, אמר הבוקר כי המטרה הייתה להבטיח תנאי עבודה זהים עבור כולם. לדבריו, כ -550 עובדים, המועסקים באמצעות חברות קבלן, עובדים בנמל מהם כ- 180 פתחו בפעולות מחאה.

לדברי אותו נציג, מספר תאונות העבודה גדל משמעותית מאז תחילת השנה. "המעסיקים שלנו אינם מקשיבים לנו ולא רוצים לתקשר אתנו. הם מעדיפים להתעלם מאתנו ... לאיים עלינו".

לעומתו, נציג ועד עובדי הנמל Mladen Jovicic ציין כי העובדים הביעו את דרישותיהם והחלו את המחאה ביום שישי בבוקר, אך אנשי הביטחון ניסו לפזר אותם, בעוד התקשורת התעלמה מהמחאה, מכיוון שהם מחו בשטח התפעולי שבשטח הנמל.

Jovicic הבהיר כי עובדי הקבלן לא היו חלק בשביתה. "זה לא תמיכה השביתה שלנו. אולי עובדים אלה רק צברו אומץ מהמחאה שלנו ופעלו באופן ספונטאני נגד דברים שכבר התרענו עליהם במשך שנים".

בשעות האחרונות מתנהלים מגעים בין הצדדים בתקווה להביא לסיום השביתה.