רשות הספנות והנמלים פרסמה השבוע את נתוני תנועת המטענים בנמלי ישראל עבור חודש מאי 2018. מהנתונים עולה כי במהלך חודש מאי נפרקו ונטענו בנמלי ישראל 5,091 אלפי טון מטען, עלייה של 1.45% לעומת נתוני חודש מאי אשתקד אז שונעו בנמלי ישראל 5,018 אלפי טון מטען. החלוקה בין הנמלים היא כדלקמן: נמל חיפה מוביל עם פריקה וטעינה של 2,633 אלפי טון מטען, אחריו נמצא נמל אשדוד עם פריקה וטעינה של 1,983 אלפי טון מטען. במספנות ישראל הנתונים עומדים על 344 אלף טון מטען, ונמל אילת במקום האחרון עם פריקה וטעינה של 131 אלף טון מטען.
על פי נתוני רספ״ן במשרד התחבורה במהלך חודש מאי 2018 נפרקו בנמלי ישראל (יבוא) סך של 3,433 טון מטען, בעוד שבטעינה (יצוא) מדובר בסך של 1,658 אלפי טון מטען.
בתחום היצוא נמל חיפה טען ליצוא 966 אלף טון מטען בעוד נמל אשדוד טען 582 אלפי טון מטען. נמל אילת נמצא הרחק מאחור עם טעינה של 108 אלפי טון מטען.
בתחום היבוא נמל חיפה לקח את ההובלה עם פריקה של 1,667 אלפי טון, לעומת פריקה של 1,401 אלפי טון בנמל אשדוד. במספנות ישראל נפרקו 343 אלפי טון ואילו בנמל אילת נפרקו 22 אלף טון מטען.
עוד עולה מנתוני רספ״ן כי במהלך חמשת החודשים הראשונים של השנה (ינואר עד מאי) שונעו בנמלי ישראל 24.58 טון מטענים בהשוואה ל-24 טון מטענים.
בנוגע לתנועת המכולות עולה מדו״ח רספ״ן כי במהלך מאי 2018 שונעו בנמלי ישראל 237 אלף TEU– ירידה של 9.2% לעומת מאי אשתקד במהלכו שונעו 261 אלף TEU. עוד עולה כי בעוד בנמל חיפה חלה עלייה של 4.9% במספר המכולות ששונעו בנמל – מ-122 אלף TEU במאי אשתקד לעומת 128 אלף TEU במאי הנוכחי, בנמל אשדוד חלה ירידה מ-140 אלף TEU במאי אשתקד ל-109 אלף TEU במאי הנוכחי – ירידה של 22% אותה ניתן לייחס להשבתות ולעיצומים שאפיינו את נמל אשדוד במהלך מאי.
בתחום כלי הרכב, עולה מדו״ח רספ״ן כי במהלך מאי נפרקו בנמלי ישראל 29,512 כלי רכב, עלייה של 12.4% לעומת כלי הרכב שנפרקו בנמלי ישראל במהלך מאי אשתקד ומספרם הגיע ל-24,313 רכבים. במהלך מאי נפרקו בנמל אשדוד 13,867 רכבים ו-3,248 כלי רכב נפרקו בנמל חיפה. בנמל אילת נפרקו כ-12,397 כלי רכב במהלך מאי 2018.