ראשון בעולם: מתקן תדלוק לאמוניה ייבנה בנורבגיה

חברת ״יארה אנרגיה נקייה״ הזמינה 15 מסופי תדלוק לאמוניה כדי לתת מענה לשוק הסקנדינבי בחוזה רב שנתי עם Azane, שתתכנן ותבנה את היחידות שתהיינה מבוססות על דוברה או ביבשה


12:44 ,25.03.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

המנהלת הנורבגית להגנה אזרחית נתנה את אישורה לבניית מתקן תדלוק האמוניה המתוכנן בפלורו, נורבגיה. המתקן המתוכנן הוא חלק מהמאמצים של חברות ״יארה אמוניה נקייה״ ו-Azane להפוך אמוניה עם פליטת פחמן נמוכה לדלק נפוץ לספנות.

 

עוד בשנת 2022, יארה אינטרנשיונל ו-Azane עשו עסקה להקמת רשת תדלוק ירוקה של דלק אמוניה בסקנדינביה. יארה הזמינה מראש 15 מסופי תדלוק לאמוניה כדי לתת מענה לשוק הסקנדינבי בחוזה רב שנתי עם Azane, שתתכנן ותבנה את היחידות שתהיינה מבוססות על דוברה או ביבשה.

 

נראה כי הביקוש תופס תאוצה בנורבגיה כאשר אנובה, המנהלת את קרן האקלים והאנרגיה הנורבגית מטעם הממשלה, מתכננת מכרזים למענקי אמוניה הן עבור ספינות המונעות באמוניה ותשתיות אמוניה בשנת 2024. 

 

המתקן המתוכנן מורכב מדוברה נייחת צפה בקיבולת של 1,000 מ״ק, או 650 טון, של אמוניה בעלת פליטה נמוכה. ההיתר מאפשר לבצע עד 416 פעולות מדי שנה, רבות מהן צפויות להיות פעולות תדלוק עבור אניות אספקה ימית הפוקדות בקביעות את בסיס הפיורד בפלורו.

 

Yara Clean Ammonia, Azane ו-Fjord יתחילו כעת לעבוד עם שותפיהם בפרויקט כדי לקבל היתר עם העירייה המקומית לפני החלטה סופית על ההשקעה.

 

״מסוף האמוניה יאפשר מצב של אפס פליטות פחמן במגזר הימי ויחזק את מעמד האמוניה כדלק עם אפס פליטת פחמן עבור הספנות״, אמר מגנוס אנקרסטרנד, נשיא Yara Clean Ammonia.