צבא ארה״ב: הושלמה בניית המזח הזמני בעזה

הפיקוד המרכזי של צבא ארה״ב עדכן כי הרציף הצף הזמני מוכן לקבלת מטענים וכי משאיות הנושאות סיוע המוניטרי צפויות להתחיל להגיע לחוף בימים הקרובים בדרכן מלרנקה, קפריסין


11:21 ,16.05.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

הפיקוד המרכזי של צבא ארה״ב הודיע כי היום בסביבות השעה 7:40 בבוקר (שעון עזה) עגנו אנשי פיקוד מרכז ארה״ב מזח צף זמני לחוף הים בעזה. כחלק ממאמץ זה, אף חייל אמריקאי לא נכנס לעזה. משאיות הנושאות סיוע הומניטרי צפויות להתחיל לנוע לחוף בימים הקרובים. האו״ם יקבל את הסיוע ויתאם את חלוקתו לעזה.

 

נזכיר כי גורמים רשמיים בממשל ובצבא האמריקאי הודיעו לאחרונה כי העבודה על המסדרון הימי להעברת סיוע הומניטרי דרך קפריסין לרצועת עזה קרובה לסיום, וכי הסיוע יועבר בימים הקרובים. 

 

הגורמים ציינו כי הפעולה נעשית בשיתוף פעולה ובתיאום עם ממשלת ישראל וכוחות הביטחון וכן בסיוע רב של מדינות נוספות ושל האו״ם. קפריסין מסייעת בהיבט הלוגיסטי ובאירוח התשתית לפעולה בשטחה, אנגליה תרמה ספינה לצורך שינוע המטענים והאו״ם תורם ציוד ומשאבים. 

 

נזכיר כי השבוע התבטא ראש איגוד חברות הספנות בירדן, ד״ר דוריד אל-מחסנה, אמר כי פרויקט הנמל הצף שבונה ארה״ב  ברצועת עזה, הוא רעיון שכבר התגלה כ״כישלון״ במלחמת המפרץ הראשונה. לדבריו, הפרויקט אינו מעשי ואינו מהווה חלופה הולמת למעברים היבשיים המחברים את רצועת עזה לטריטוריות שמסביבה.

 

אל-מחסנה הוסיף כי הנמל הצף אינו אלא מרינה, בשל היותו מושפע מגורמי מזג אוויר במקרה של רוחות וסערות. אל-מחסנה אמר לאתר חדשות מקומי בירדן: ״הכסף שהוצא על הנמל, בשווי של 350 מיליון דולר, יכול היה לשמש לשליחת סיוע לתושבים בעזה דרך מצרים וירדן״. עוד הביע אל-מחסנה תמיהה על כך שהנמל הצף מקושר ללרנקה הקפריסאית במקום ירדן או מצרים.