פפו ספנות תיגש להתמחרות על הפרטת נמל אילת

ההחלטה למרות שהחברה, בבעלות האחרים נקש, נסוגה מהגשת מועמדות ברגע האחרון. בחברה ציינו שההחלטה לא קשורה לפרישת כי"ל השבוע מהמירוץ


00:00 ,08.08.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת פפו ספנות, הנמצאת בבעלות האחים נקש, תיגש להתמחרות על הפרטת נמל אילת.

השבוע הודיעה כי"ל, הנמצאת בבעלות החברה לישראל, שנותרה המתמודדת היחידה שניגשה להליך ההתמחרות המקורי, על פרישתה. בפפו ספנות ציינו שכוונתם להתמודד במכרז אינה קשורה לפרישת כי"ל. "התכוונו להתמודד. ללא קשר לפרישה של כי"ל, אנו נתמודד במכרז", נמסר.

במועד המקורי להגשת ההצעות למדינה חזרה בה פפו ספנות ברגע האחרון. זאת לאחר שנותרו מספר שאלות פתוחות, כגון מחיר המינימום שדרשה המדינה, 100 מיליון שקל, דרישה שהוספה למכרז בדקה האחרונה; הסכם הבלעדיות של כי"ל עם נמל אילת בנוגע להפעלת מסוף הכימיקלים בנמל; ודרישת המדינה לתיקון רציף פגוע, בעלות של 40 מיליון שקל, שאמורים ליפול על הזכיין הזוכה.

לאור העובדה שבתאריך המקורי הגישה רק כי"ל הצעת רכישה, דחתה המדינה את התאריך להתמחרות ל-15 באוגוסט. במקביל זומנו ראשי החברות שלא ניגשו – בנוסף לפפו ספנות קבוצת גולד בונד וגדות מכליות שבבעלות יוסי מימן – לפגישה עם רשם החברות.

במועד המקורי להגשה למכרז הודיעה החברה בדקה ה-90 על נסיגתה. הסיבות היו דרישת המינימום של המדינה להצעות בגובה 100 מיליון שקל, דרישה שהוספה למכרז ברגע האחרון, הסכם הבלעדיות שיש לכי"ל עם נמל אילת על הפעלת מסוף הכימיקלים, ודרישת המדינה לתיקום רציף בעלות של 40 מיליון שקל. "הודענו שללא קשר לפרישה שלהם, אנחנו התכוונו להתמודד ואנחנו נתמודד", נמסר מפפו ספנות.

 

ככל הנראה, הודעת הפרישה של כיל מחייבת כעת את המדינה בחשיבה מחודשת אודות המשך ניהול המכרז. זאת, בעקבות נסיגתן ברגע האחרון של שלוש המתמודדות בו: גולדבונד של שלמה שמלצר ושלומי פוגל, פפו ספנות של האחים נקש וגדות מיכליות של יוסי מימן - בטענה כי תנאי המכרז אינם מאפשרים להן להתמודד.