פורסם מכרז לרכישת מדלה גרעינים עבור דגון

המדלה החדש יהיה בעל מערכות למניעת זיהום ים ואוויר ויחליף מדלה שעובד בממגורות למעלה מ-25 שנה


12:12 ,04.08.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמלי ישראל (חנ"י) ממשיכה בשכלול ממגורות דגון, עם פרסום מכרז בינלאומי לרכש מדלה לגרעינים (CSC) בתפוקה של לפחות 1,200 טון לשעה.

 

המדלה החדש, שיהיה מצויד במערכות למניעת זיהום אוויר וים, נועד להחליף את מדלה מספר 5 ברציף דגון, שהוא מדלה מכני, שפועל בממגורה למעלה מ-25 שנה.

טרם יציאתה למכרז יצאה חנ"י לפני כשנה בהליך RFI (Request For Information), במסגרתו ביקשה לקבל מידע אודות החידושים העולמיים בענף והתאמתם לצרכי המשק בישראל. לפני כשנתיים השלימה חנ"י את החלפתם של שני מדלים ישנים בדגון שעבדו משנות ה-70 של המאה הקודמת, במדלים פניאומאטיים מודרניים, בעלי הספק פריקה מרבי של 600 טון לשעה כל אחד, בהשקעה כוללת של כ-25 מיליון שקל.


מנכ"ל חנ"י שלמה ברימן: "רכש המדלה ישלים תוכנית עתירת השקעה שביצעה החברה, לשכלול ולחידוש מערך המדלים בממגורות דגון, במטרה להבטיח את יכולת הפריקה ברציף ואת ייעול הליכי הפריקה לרמת שירות גבוהה. עם סיומו של מכרז זה יפעלו בממגורות שלושה מדלים חדשים, מערך התואם את צרכי המשק ואת יכולות השינוע הספציפיות בממגורה".

 

יצוין שדרך ממגורות דגון בחיפה משונעים כ-75% מכלל יבוא הגרעינים למשק. כ-3 מיליון טון גרעיני דגנים מיובאים לישראל מדי שנה, בהם גרעיני חיטה, תירס, סויה, שעורה ועוד.